هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین های گران فروش

به گزارش ساعت شیک، تورج دهقانی زنگنه گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر، غیرقانونی و بدون هماهنگی با سازمان هواپیمایی بوده است.

هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین های گران فروش

وی تاکید نمود: اگر شرکت های هواپیمایی به تذکرات توجه ننمایند، به سازمان تعزیرات معرفی می شوند.

سازمان هواپیمایی تا به امروز چندین بار در مورد افزایش نرخ بلیت هواپیما به ایرلاین ها تذکر داده است اما آنها همچنان به این موضوع توجهی ندارند و بر گران کردن بلیت پافشاری می نمایند (خبرگزاری صدا و سیما).

آنالیز های دوباره در حوزه افزایش قیمت بلیت هواپیما در بعضی از راستا ها نشان می دهد که ایرلاین ها در بسیاری از راستا ها همچنان تمایل به افزایش قیمت بلیت دارند و حدود 300 تا 400 هزار تومان نرخ های خود را بالاتر از نرخ های مصوب به فروش می رسانند.

طبق آنالیز های میدانی در سایت های فروش بلیت هواپیما همچنان شاهد آن هستیم که ایرلاین ها در بسیاری از راستا ها از جمله مشهد و کیش به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت بلیت ها می نمایند، این در حالی است که تا به امروز چندین بار سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور و بعلاوه وزیر راه و شهرسازی صراحتا اعلام نموده اند که ایرلاین ها به هیچ اسم حق افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند و در صورت افزایش قیمت هم با آن ها برخورد خواهد شد.

اما به نظر می رسد که تذکر و اخطار سازمان هواپیمایی کشور برای شرکت های هواپیمایی مهم نبوده و همچنان سایت های فروش بلیت در این بخش مقاومت می نمایند.

از روز های گذشته ایرلاین ها در یک اقدام خودسرانه اقدام به افزایش 40 درصدی در تمامی راستا ها نموده بودند که با مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری و بعلاوه فشار رسانه ها روبه رو شد.

شورای عالی هواپیمایی موضوع افزایش قیمت بلیت را آنالیز می نماید

در همین رابطه چندی پیش هم ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت که تمامی ایرلاین ها باید مبالغ اضافی دریافت شده را به مسافران عودت دهند.

او یاد آور شد: هیچ مجوز افزایش پروازی در راستا مشهد به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از سفر های غیر ضروری نداده ایم.

افزایش قیمت بلیت هواپیما مورد قبول نیست

بعلاوه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هیچ افزایش قیمت بلیتی رخ نداده و در شورای عالی هواپیمایی هم هیچ جلسه ای در این خصوص نداشته ایم.

او بعلاوه درباره نحوه مشخص بلیت هواپیما گفت: براساس قانون قیمت، بلیت هواپیما آزاد است و شرکت های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص می نمایند، اما برای آنکه در حق مردم زیان نشود، ما برای آن کف و سقفی مشخص نموده ایم و از این روش بر قیمت بلیت نظارت می کنیم (ساعت شیک)

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل ونقل ساعت شیک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین های گران فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس سازمان هواپیمایی به ایرلاین های گران فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید