پختن غذا روی گدازه های آتشفشان ؛ تصاویری از عجیب ترین رستوران جهان

به گزارش ساعت شیک، سال 2010 گروهی از آشپزهای ایسلندی با پختن نوعی غذا روی مواد مذاب داغ آتشفشان ایسلند و بعد هم سرو آن در نزدیکی محلی که گدازه ها، به مشتریان خود فرصت امتحان یک تجربه تازه را دادند؛ یک تجربه هیجان انگیز وداغ!

پختن غذا روی گدازه های آتشفشان ؛ تصاویری از عجیب ترین رستوران جهان

به گزارش ساعت شیک، فریجر ایریکسون - سر آشپز و مسؤول رستوران آتشفشانی - در خصوص خوردن غذا درکنار کوه آتشفشان گفته بود: اگر فردی بگوید چیزی غیر ممکن است، من دوست دارم هر چه سریع تر آن غیرممکن را انجام بدهم و غذا پختن روی گدازه های آتشفشان ایسلند هم یکی از آن کارهایی بود که غیرممکن به نظر می رسید.

سال 2010 پس از فوران آتشفشان کوه فیمواردوهالس در منطقه جنوبی ایسلند، ایریکسون به فکر طرح برنامه پخت غذا روی گدازه ها افتاد. چند روز بعد او همراه با سه نفر از همکارانش وسایل اولیه مورد احتیاج برای آشپزی را سوار یک کامیون کردند و راهی محل گدازه های داغ شدند. این گروه از آشپزها نمی دانستند که چه چیزی بالای کوه در انتظار آنهاست؛ به همین علت علاوه بر تجهیزات آشپزی با خودشان ماسک جوشکاری و دستکش های مخصوص هم برده بودند.

وقتی که این آشپزهای ماجراجو به بالای کوه رسیدند در نزدیکی محل مواد مذاب فرش قرمزی پهن کردند و میز کوچکی با دو صندلی روی آن گذاشتند و به این ترتیب رستوران دو نفره ای را آن بالا ساختند تا زوج هایی که با هلی کوپتر به منطقه می آیند بتوانند به راحتی در آنجا غذا صرف نمایند.

یاری آشپز مشغول آماده سازی مواد اولیه پخت غذا ست

نظر سرآشپز رستوران آتشفشانی درمورد این تجربه هیجان انگیز این بود: ما هیچ یک از لباس های مخصوص را به تن نکردیم چون به مواد مذاب سوزان و خطرناک کاملا نزدیک نشدیم اما در چند متری این گدازه های سرخ و داغ رستورانمان را به پا کردیم. با وجود اینکه پایین کوه هوا بسیار سرد بود اما وقتی که در کنار مواد مذاب آغاز به آشپزی کردیم آن قدر گرممان شده بود که کت هایمان را درآوردیم.

نکته جالب اینجاست که با فاصله گرفتن از مواد مذاب سرمای هوا کاملا احساس می شد و با وجود وزش باد سرد، دمای کوهستان تا 22 درجه فارنهایت کاهش یافته بود و باوجود اینکه مواد مذاب داغ در اطراف زوجی که مشتری این رستوران بودند به چشم می خورد، آنها هنگام صرف غذا همچنان احساس سرما می کردند و تا می توانستند لباس گرم پوشیده بودند.

در منوی غذای رستوران آتشفشانی، غذاهایی مثل سوپ خرچنگ، پیاز سوخاری، خرچنگ دودی و یک منوی غذاهای دریایی به چشم می خورد و همه این غذاها روی گدازه های داغ پخته شده بودند. یکی از زوج های ماجراجویی که مشتری این رستوران بودند برای آمدن به این رستوران نفری 350 یورو خرج نموده بودند. سرآشپز ایریکسون بعد از موفقیت آمیز بودن تجربه هیجان انگیز آشپزی روی مواد مذاب، به گردشگران دیگری که دنبال هیجان هستند وعده داد تا در این سفر آنها را همراهی خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "پختن غذا روی گدازه های آتشفشان ؛ تصاویری از عجیب ترین رستوران جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پختن غذا روی گدازه های آتشفشان ؛ تصاویری از عجیب ترین رستوران جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید