پوست اندازی محله صفا

به گزارش ساعت شیک، طرح بهسازی محیطی محله صفا با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه 13 در حال اجرا است و مرحله پایانی آن بعد از شکست کرونا انجام خواهد شد.

پوست اندازی محله صفا

ساعت شیک- پروانه بهرام نژاد: اگرچه شیوع ویروس کرونا بر طرح بهسازی محله صفا سایه انداخته و برخی از اقدامات آن بعد از شکست این ویروس اجرا خواهدشد اما بخش هایی از این طرح اکنون با قوت در حال انجام است. عملیات عمرانی خیابان صفا به عنوان یکی از طرح های بهسازی محیطی در فضایی به مساحت حدود 6 هزار مترمربع با هدف بهبود کیفیت بصری و زیست محیطی محدوده با همکاری سازمان نوسازی و شهرداری منطقه 13 اجرا می شود.

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه13 در بازدید از این طرح، ضمن بررسی فرایند و پیشرفت این پروژه، دستورات لازم برای سرعت بخشی در اجرای آن را با رعایت اصل کیفیت ارائه کرده است.

  • تکمیل کار با شکست کرونا

اجرای طرح بهسازی محیطی محله صفا در سیزدهمین تکه پایتخت که به طور عمده با توجه به نقش محوری و اصلی خیابان صفا در ناحیه یک و کوچه عابدینی در حال انجام است، در چند بخش پیاده روسازی، ایجاد درنگ گاه، احیای هویت محله و ایجاد پاتوق خواهد بود.

مهدی حقی مدیر دفتر توسعه محله ای منطقه 13 دراین باره می گوید: این طرح از اواخر سال گذشته شروع و زیرساخت ها و بخش هایی از آن هم اجرا شده است اما باتوجه به مشارکتی بودن برخی از قسمت های کار ما با حضور مردم، انجام اقداماتی مانند نقاشی دیواری و جانمایی گلدان های گل و... در کوچه عابدینی، بعد از بازگشت شرایط به شرایط عادی و شکست کرونا انجام می شود.

او می افزاید: درحال حاضر زیرسازی و جداره سازی دیوارهای محله برای ترسیم نقاشی دیواری، معین پیمانکار و ...به سرانجام رسیده که با اجرای کامل این طرح زیبایی خاصی به محدوده ببخشیده می شود.

  • پیاده روسازیو احیای هویت محله

طرح بهسازی خیابان صفا و معرفی آن به سازمان نوسازی با همکاری دفتر توسعه محله ای منطقه13 و شهرداری ناحیه یک تهیه و نیازسنجی این طرح از طریق مشورت با ساکنان این گذر و شورایاران اجرا شده تا این محور قدیمی با حفظ بافت و هویت محله پیشین خود، احیا شود.

پیاده روسازی حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) و خیابان 17 شهریور با هدف مناسب سازی فضا برای حضور معلولان و گروه های کم توان حرکتی، ایجاد نشاط و امید در میان ساکنان و محوطه سازی همگون در تمام جهت طراحی و وارد مرحله اجرا شده است.

حقی می گوید: در بهسازی پیاده راه های این محدوده، ایجاد درنگ گاه برای استراحت شهفرایندان هممدنظر قرارگرفته است.

محله صفا با جمعیتی بیش از 25هزار نفر در غربی ترین قسمت سیزدهمین تکه پایتخت واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پوست اندازی محله صفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست اندازی محله صفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید