چطور به دره رویایی لارت برویم؟

به گزارش ساعت شیک، شهرستان زیبای بدره در اوایل بهار بهشت گردشگران است، رودخانه های پرآب، مخمل سبز مراتع، جنگل های انبوه و دره های زیبا و آثار باستانی خیره کننده از ویژگی های این شهرستان است.

چطور به دره رویایی لارت برویم؟

ساعت شیک: رودخانه های پرآب، مخمل سبز مراتع، جنگل های انبوه و دره های زیبا و آثار باستانی خیره کننده در ایلام منتظر شماست. باید به

دره زیبای باستانی لارت در بدره بروید و در میان این همه زیبایی خوش دیدن کنید.

شهرستان زیبای بدره در اوایل بهار بهشت گردشگران است، رودخانه های پرآب، مخمل سبز مراتع، جنگل های انبوه و دره های زیبا و آثار باستانی خیره کننده از ویژگی های این شهرستان است.

از میان همه این زیبایی های دره زیبای لارت با آثار باستانی اش گردشگران را در این فصل به سوی خود می کشاند.

دره و پشته لارت از منطقه ها کلیدی و بسیار مهم شهرستان بدره است که به لحاظ آثار تاریخ فرهنگی و جاذبه های زیبای طبیعی دارای اهمیت است.

این شهر و محوطه باستانی در پشته لارت واقع در هفت کیلومتری جنوب شهر بدره و در دامنه کبیرکوه قرار گرفته است.

این شهر باستانی متعلق به دوران تاریخی است، دره باستانی آن حدود 1000 متر طول دارد که در دو طرف دامنه لارت آثار استقرارهای پلکانی با سنگ های خشکه چین نسبتاً بزرگ ایجاد شده است، حجم سفال روی محوطه بسیار زیاد و در همه قسمت ها ملاحظه می گردد.

آثار دو آسیاب در محدوده وسط محوطه باستانی و بر حاشیه شرقی و غربی دره و در مقابل یکدیگر قرار گرفته است، آسیاب شرقی مطابق سبک معماری بسیاری از آسیاب های آبی امروزی است اما آسیاب غربی به صورت پلکانی و با بهره گیری از سنگ و اندود گل و گچ به صورتی مستحکم ساخته شده است.

یک سنگ نوشته در این محوطه باستانی وجود دارد . این سنگ نوشته بر روی قطعه سنگ نسبتاً بزرگی در مسیر جاده دره لارت به سمت بقعه معروف به پیرمحمد، از گذشته بر جای مانده است. این اثر متأسفانه به علت فرسایش خوانا نیست.

تنگه باستانی لارت یکی از دیدنی های گردشگری بدره است که در 2 کیلومتری جنوب شهرستان بدره قرار گرفته است. این تنگه در بخش ورودی خود حدود 990 متر و در انتهای خود حدود 1500 از سطح دریا ارتفاع دارد. قسمت انتهای تنگه لارت به دامنه های کبیرکوه می رسد که آب و هوای مطبوع آن، منطقه لارت را به یکی از توریستی ترین منطقه ها ایلام تبدیل نموده است.

تنگه باستانی لارت در سال 1310 با شماره 8 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "چطور به دره رویایی لارت برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور به دره رویایی لارت برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید