کتاب گردشگری سلام ساری برای نخستین بار منتشر شد

به گزارش ساعت شیک، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، کتاب گردشگری سلام ساری برای نخستین بار منتشر شد.

کتاب گردشگری سلام ساری برای نخستین بار منتشر شد

عباس مهدوی (نویسنده کتاب گردشگری سلام ساری) و از فعالان حوزه گردشگری درباره این کتاب گفت: ساری در سال 2022 به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی گردید. با وجود اهمیت این رویداد و گستردگی و همسایگی کشورهای عضو اکو، بهره لازم از این فرصت برده نشد و نتوانست زمینه ساز رونق گردشگری و شکل گیری زیرساختها در این شهر کهن و شمالی باشد.

وی اضافه کرد: معرفی داشته های ساری به گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهمترین اولویت ها بود که باید از سوی مسئولان ستادی و استانی وزارت گردشگری، شهرداری ساری و بخش خصوصی جدی گرفته میشد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و فراوری محتوایی را از این شهر شاهد نبودیم.

مهدوی گفت: ساری در معادلات گردشگری شهری ناشناخته است و گردشگران با جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بومی این شهرستان آشنا نیستند. همین خلا موجب شد تا داشته های این شهرستان مورد آنالیز و روایت قرار گیرد.

این فعال گردشگری اضافه کرد: در کتاب گردشگری ساری نیازهای گردشگران برای اقامت در این شهر روایت شده و علاوه بر منطقه ها شهری و روستایی، اقامت و غذا، بازار، بومگردی، حیات وحش و محیط زیست، موزه ها، طبیعت گردی، اماکن و منطق تاریخی، آیین های بومی و ثبت شده ملی و… معرفی گردیده است.

مهدوی با بیان اینکه روایت انگلیسی این کتاب برای معرفی ساری در ابعاد فرا ملی نیز مورد لحاظ نهاده شد، اضافه کرد: در این اثر جاذبه هایی نظیر جنگلهای هیرکانی، راه آهن تاریخی شمال، پناهگاه های حیات وحش و پارک ملی کیاسر، آیین های کهن و ریشه دار و آثار تاریخی مغفول مانده که منحصر بفرد هستند و می توانند مورد توجه گردشگران خارجی قرار گیرند برای نخستین بار معرفی گردیده اند که تا به امروز در معادلات گردشگری مازندران و ساری جایی نداشتند.

وی اضافه کرد: این کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی، علاوه بر هتل ها، مراکز اقامتی و تفریحی، در قفسه کتابخانه های عمومی نیز جای خواهد گرفت. به شهرداری ساری هم پیشنهاد دادیم تا کیو آرکد کتاب در مراکز عمومی در اختیار شهروندان و گردشگران قرار بگیرد.

کتاب سلام ساری در 138 صفحه رنگی در انتشارات نت چاپ شده و در اختیار علاقمندان به گردشگری نهاده شده است.

منبع: همگردی

به "کتاب گردشگری سلام ساری برای نخستین بار منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب گردشگری سلام ساری برای نخستین بار منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید