کشف مجسمه بزرگ فرعون

به گزارش ساعت شیک، وزارت گردشگری و آثار تاریخی مصر بیان نمود که یک پروژه باستان شناسی مشترک بین مصر و ایالات متحده آمریکا در منیا، شهری در مصر، به کشف بخش بالایی یک مجسمه بزرگ تصویرگر رامسس دوم منجر شده است.

کشف مجسمه بزرگ فرعون

رویترز نوشت این مجسمه سنگی که 3.8 متر ارتفاع دارد، رامسس دوم را در حال نشسته و با تاجی مزین به مار کبرای سلطنتی نشان می دهد.

در بخش بالایی و پشت این مجسمه عبارات هیروگلیفی حک شده که در وصف شکوه رامسس دوم، یکی از قدرتمندترین فرعون های مصر باستان نوشته شده است.

قسمت پایینی این مجسمه بزرگ دهه ها قبل کشف شده بود و ارتفاع بخش بالا و پایین این مجسمه در مجموع به 7 متر می رسد.

به گفته مصطفی وزیری، دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر، بررسی ها تصدیق می کند که بخشی از مجسمه که اخیرا کشف شده است با بخشی از مجسمه که در سال 1930 میلادی از طریق یک باستان شناس آلمانی کشف شده بود، مطابقت دارد.

رامسس دوم که با نام رامسس کبیر نیز شناخته می شود، سومین فرعون از نهمین دودمان مصر بود که در فاصله 1279 تا 1213 پیش از میلاد حکومت کرد. مورخان معتقدند در آن دوره تاریخ، میانگین طول عمر 32 سال بوده است. او ثروت و قلمرو کشورش را توسعه داد، بناهای تاریخی متعددی مانند ابوسمبل ساخت و پرتره های بی شماری از خود تولید کرد تا تصویر سلطنتی قدرتمندی را به نمایش بگذارد.

پس از درگذشت رامسس دوم، جسد او در مقبره ای در دره پادشاهان دفن شد و بعدها به مخزن سلطنتی منتقل شد که در سال 1881 میلادی کشف شد. در سال 1976 پزشکی که بقایای این فرعون را بررسی می کرد اعلام کرد که جسد فرعون برای جلوگیری از پوسیدگی ناشی از رشد قارچ نیاز به درمان فوری دارد. به همین منظور رامسس دوم باید به فرانسه می رفت. بر اساس مقررات فرانسه برای ورود و انتقال به این کشور باید پاسپورت معتبر ارائه شود و در نتیجه مقام های مصر برای این فرعون پاسپورت صادر کردند.

منبع: گردشبان

به "کشف مجسمه بزرگ فرعون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجسمه بزرگ فرعون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید