اشتغال 200 هزار نفری با تکمیل بنگاه های نیمه تمام در شهرک های صنعتی، افزایش 82 درصدی واگذاری زمین

به گزارش ساعت شیک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به 10 هزار بنگاه مالی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که می تواند دست کم برای 200 هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

اشتغال 200 هزار نفری با تکمیل بنگاه های نیمه تمام در شهرک های صنعتی، افزایش 82 درصدی واگذاری زمین

به گزارش گروه مالی ساعت شیک به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، علی رسولیان به تشریح کمبود ها و اقدام های اجرا شده در راستای تأمین خدمات مختلف زیرساختی از جمله زمین، آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور پرداخت و افزود: تأمین زمین یکی از دغدغه های جدی و همیشگی فعالان مالی به ویژه بنگاه های مالی کوچک و متوسط است.

وی افزود: سال گذشته چهار هزار و 513 هکتار زمین برای فعالیت 10 هزار و 627 بنگاه مالی جدید در شهرک های صنعتی واگذار شد.

رشد 82 درصدی واگذاری زمین در شهرک های صنعتی

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال 1398 رشد 82 درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد 83 درصدی از نظر تعداد بنگاه ها داشته است.

به گفته رسولیان، در موضوع تأمین آب برای شهرک های صنعتی، کسری جدی 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه ای وجود دارد.

وی اعلام کرد: در این زمینه، دولت قول 40 درصد تخفیف قیمت آب در شهرک ها را داده و ابلاغ نموده که هر کجا آب حتی آب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد، شهرک های صنعتی نسبت به خریداری آن اقدام نمایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تأمین آب و برق با وجود این که وزارت نیرو متولی تأمین این خدمات تا در شهرک های صنعتی است، اما این سازمان نیز برای مشارکت 30 درصدی در تأمین آن ها اعلام آمادگی نموده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

رسولیان درخصوص تأمین گاز در شهرک های صنعتی افزود: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و همکاری شرکت ملی گاز با این سازمان بسیار خوب بوده است.

به گفته وی، همچنین با همکاری شرکت مخابرات ایران، بیش از 780 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور از تلفن ثابت برخوردارند و در بیش از 415 شهرک نیز اتصال شبکه جهانی اینترنت به وسیله فیبر نوری برقرار است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با داشتن 1011 شهرک و ناحیه صنعتی و 4 منطقه ویژه مالی درحال بهره برداری، 79 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 38 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 93 هزار و 625 قرارداد منعقده و بهره برداری از 48 هزار و 126 واحد صنعتی و سه هزار و 124 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 972 هزار و 994 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اشتغال 200 هزار نفری با تکمیل بنگاه های نیمه تمام در شهرک های صنعتی، افزایش 82 درصدی واگذاری زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 200 هزار نفری با تکمیل بنگاه های نیمه تمام در شهرک های صنعتی، افزایش 82 درصدی واگذاری زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید