اینتل به خاطر شرایط بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می نماید

به گزارش ساعت شیک، اینطور که به نظر می رسد اینتل ظاهرا می خواهد به خاطر اوضاع نابسامانی که در بازار کامپیوترهای شخصی وجود دارد، هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

اینتل به خاطر شرایط بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می نماید

طی چند روز گذشته گزارشات زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه بازار کامپیوترهای شخصی در سال 2022 شرایط خوبی در مقایسه با سال قبل نداشته است. به خاطر این شرایط نه تنها شرکت های فعال در زمینه فروش محصولات مربوط به کامپیوترهای شخصی آسیب زیادی را متحمل شده اند بلکه اینتل هم وارد دوران سختی شده به گونه ای که اخیرا گزارش شده که این شرکت می خواهد هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

به گزارش بلومبرگ، اینتل ظاهرا به این نتیجه رسیده که باید تعدیل نیروی بزرگی داشته باشد. طبق گفته یک منبع داخلی، تعداد نیروهایی که احتمالا در آینده ای نزدیک از کار برکنار خواهند شد شاید به هزاران نفر هم برسند. البته اینتل این موضوع را تأیید ننموده اما بلومبرگ مدعی شده خبر تعدیل نیرو به زودی به وسیله این شرکت اعلام خواهد شد.

اینتل در حال حاضر 113.700 نیروی کار دارد و به احتمال زیاد بخشی هم که بیشترین تعداد خروجی را خواهد داشت، بازاریابی و فروش خواهد بود چرا که اگر این خبر درست باشد، باید تقریبا 20٪ از نیروی مشغول به کار در این تیم از شرکت جدا شوند. اینتل می خواهد در تاریخ 27 اکتبر امسال یعنی 15 روز دیگر، گزارش اقتصادی سه ماه سوم 2022 خود را منتشر کند و در نتیجه انتظار می رود کاهش نیرو تا قبل از این تاریخ صورت بگیرد. آخرین باری که اینتل با چنین شرایط سختی روبرو شد به سال 2016 بر می گردد. زمانی که این شرکت 12 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد.

در حال حاضر با توجه به گزارشی که از سوی موسسه IDC منتشر شده، بازار کامپیوترهای شخصی با افتی 15.3 درصدی در مقایسه با سال قبل همراه بوده است. در نتیجه تحلیل گران پیش بینی می نمایند عایدی و حاشیه سود اینتل برای سه ماه سوم امسال حدودا 15٪ افت داشته باشد. اوایل امسال هم اینتل هشدار داد مقدار عایدی و فروش در سال 2022 احتمالا 11 میلیارد دلار کمتر از سال قبل خواهد بود.

شرایط نابسامان اینتل در امسال نه تنها به خاطر شرایط بد بازار کامپیوترهای شخصی بلکه به خاطر قدرت گرفتن AMD هم هست. اینتل طی یکی دو سال گذشته بخش بزرگی از بازار را به رقیب دیرینه خود واگذار نموده و از آن جایی هم که اپل دیگر قصد استفاده از تراشه های این شرکت را کامپیوترهای مک ندارد، شرایط بدتر هم شده است.

اینتل برای جبران این شرایط می خواهد در زمینه هایی نظیر هوش مصنوعی و پایگاه داده هم فعالیت داشته باشد. اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت می خواهد با TSMC وارد همکاری گردد تا تراشه های با فناوری ساخت 5 نانومتری فراوری کند. همان فناوری ساختی که TSMC از آن برای فراوری تراشه M1 اپل استفاده نموده است. اینتل حتی در سال 2019 بخش فراوری مودم خود را به ارزش 1 میلیارد دلار به اپل فروخت. اما هنوز تعیین نشده که این اقدامات تا چه مقدار به بازگشت این شرکت به شرایط خوب قبل تأثیر گذاشته و خواهد گذاشت.

البته فقط اینتل هم نبوده که مجبور به تعدیل نیرو شده است. سایر شرکت های بزرگ نظیر اوراکل و ARM در شرایط مشابهی به سر می برند اما به نظر می رسد شرایط اینتل به مراتب سخت تر از سایر رقبا باشد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینتل به خاطر شرایط بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل به خاطر شرایط بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید