این مسکن کبد شما را نابود می نماید!

به گزارش ساعت شیک، تقریبا با اطمینان می توان گفت بیشتر افراد حداقل یکبار از مسکن های شیمیایی استفاده نموده اند. بعضی از این مسکن ها عوارض بسیاری بر بدن دارند.

این مسکن کبد شما را نابود می نماید!

ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضدالتهابی غیر کورتونی بوده که متأسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا نموده است. در این مطلب مجله اینترنتی دلتا به آنالیز عوارض مصرف ژلوفن بر سلامتی می پردازد.

در تکنولوژی تازه داروسازی فراوری داروها به صورت ژله ای بسیار جا بازنموده است؛ زیرا فراوری داروها به صورت ژله ای عوارض قرص را به حداقل می رساند و جذب دارو با سریع تر می نماید. از همین رو چند سالی است که قرص های ژلوفن به صورت ژله ای نیز به بازار عرضه می شوند.

عوارض مصرف ژلوفن چیست؟

از عوارض مصرف ژلوفن می توان به مسائلی که به دستگاه گوارشی وارد می گردد نام برد. از جمله عوارضی که برای ژلوفن می توان نام برد، اثر آن بر روی کبد است. چون این دارو در کبد متابولیزه می گردد تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد.

یکی دیگر از عوارض آن تأثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو به وسیله کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد.

قرص ژلوفن برای چیست؟

از این دارو در امراضی چون آرتریت، نقرس، دردهای شدید قاعدگی و درد دندان استفاده می گردد.

این دارو خاصیت ضددرد، ضدالتهاب، ضد تب دارد که بچه ها از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می نمایند.

موارد منع مصرف ژلوفن

مصرف داروی ژلوفن در مواردی منع مصرف دارد که نداشتن آگاهی دراین خصوص می تواند باعث بروز مسائلی گردد.

افراد مبتلا به آسم نباید از ژلوفن استفاده نمایند.

مبتلایان به فشارخون نیز نمی توانند از ژلوفن استفاده نمایند چرا که حجم خونشان بالا می رود.

بعلاوه افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مسائل انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز نمایند.

این دارو بر روی معده اثر می گذارد؛ بنابراین اگر افرادی مبتلا به زخم معده باشند و یا کولیت داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است.

چون دفع این دارو به وسیله کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده نمایند بعلاوه کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند نیز جزء موارد منع ژلوفن هستند.

ژلوفن استامینوفن و بعلاوه داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارد و نباید همراه این داروها استفاده گردد.

افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می نمایند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می گردد و افت ناگهانی قند و در پی آن بروز شوک را به همراه دارد.

ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرارآور استفاده گردد چرا که کاهش اثر دارو می گردد.

ضروری است که مصرف این دارو به حداقل رسانده گردد و حتماً زیر نظر پزشک تهیه گردد و به صورت خودسرانه مصرف نگردد و حتماً زیر نظر پزشک تهیه گردد و به صورت خودسرانه مصرف نگردد تا مسائل ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.

افراد با بیماری های زیر قبل از مصرف ژلوفن حتما با پزشک خود اطلاع دهند.

  • فشار خون بالا
  • افراد با سابقه سکته
  • آسم
  • بیماری های کبدی
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماری های کلیوی
  • بیماری های گوارشی

توجه: مطالب بخش سلامتی تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. ازاین رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آن ها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب واریس خود را فقط با 1 گوجه فرنگی درمان کنید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این مسکن کبد شما را نابود می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مسکن کبد شما را نابود می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید