آنالیز راهکارهای کاهش مصرف سوخت در دوازدهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت

به گزارش ساعت شیک، تهران (پانا) - نایب رئیس انجمن علمی موتور از آنالیز راهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت اطلاع داد.

آنالیز راهکارهای کاهش مصرف سوخت در دوازدهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت

ایمان چیت ساز، نایب رئیس انجمن علمی موتور در آستانه برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت گفت: هر سال بسیاری از کلان شهرهای کشور درگیر معضل آلودگی هوا هستند که بخش عمدنایب رئیس انجمن علمی موتوره ای از این آلودگی طبق آنالیز های به عمل آمده از خودروهای ثابت و متحرک نشأت می گیرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و بر پایه یک مسئولیت اجتماعی انجمن علمی موتور این رسالت را در عهده دار شده که به این موضوع به وسیله برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت بپردازد.

نایب رئیس انجمن علمی موتور با اشاره به اینکه این همایش هر ساله به صورت ملی و هر دو سال یکبار به صورت بین المللی برگزار می گردد و دستاوردهای خوبی را به همراه دارد، گفت: بنا داریم که به صورت اساسی به معضل آلودگی هوا در این همایش بپردازیم چرا که رشد روز افزون موتورهای برقی و روش های جایگزین موتورهای سنتی در کاهش آلودگی هوا در بسیاری از کشورهای دنیا موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید راه حلهای جایگزین مناسب به سیاستمداران ارائه گردد تا مصرف سوخت در کشور به وسیله خودروهای ثابت و متحرک کاهش یابد، ایمنی بیشتر گردد و آلودگی هوا هم فرایند کاهشی داشته باشد اتخاذ کنیم، گفت: بعضی از راه حلها تعیین ولی نیازمند حمایت بالادستی دولت است.

وی گفت: بخشی از راه حلها نیز چالشی است مانند موضوع خودروهای هیبریدی یا دورگه که این مسئله موافقین و مخالفینی را دارد بنابراین باید در مجامع علمی از جمله دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت مورد بحث و مصاحبه قرار گیرد و سپس راه حل موثر به تصمیم گیرندگان سیاسی و دولتمردان منتقل گردد.

چیت ساز با بیان اینکه برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت بسیار حائز اهمیت است، گفت: راندمان کم موتور های سنتی مصرف سوخت را بالا می برد و در شرایطی که قیمت سوخت در کشور ما با مسائل و حاشیه هایی همراه است باید اقداماتی انجام دهیم که این موضوع در سبد انرژی به صورت بهینه مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور سوم تا پنجم اسفند امسال با منظره توسعه سازندگان رده یکمی با رویکرد صادرات دانش بنیان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آنالیز راهکارهای کاهش مصرف سوخت در دوازدهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهکارهای کاهش مصرف سوخت در دوازدهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید