برگزاری مسابقه اسکیس در مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد زنجان

به گزارش ساعت شیک، خبرنگاران/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، مسابقه اسکیس از ساختمان مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد برگزار گردید.

برگزاری مسابقه اسکیس در مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد زنجان

به گزارش ساعت شیک و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند اظهار کرد: برگزاری مسابقه، ایجاد فضای رقابت بین شرکت کنندگان مسابقات، تقویت نیروی تخیل و طراحی در یک رقابت فنی، سنجش توانایی ­های طراحی، توانمندسازی دانشجویان و علاقه مندان به رشته معماری، از جمله اهداف برگزاری این مسابقه به مناسبت روز جهانی موزه ­ها و هفته میراث فرهنگی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در این مراسم ابراز کرد: برگزاری چنین مسابقاتی یکی از برترین روش های هنری برای معرفی جاذبه های تاریخی استان است که در افزایش سطح تجربه دانشجویان و علاقه مندان به رشته مهندسی معماری نقش به سزایی دارد. قطعاً این مسابقه دستاوردهای بسیار مطلوبی را برای شرکت کنندگان به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در انتها مسابقه، همه طرح ها به وسیله هیئت داوران و با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد ارزیابی نهاده شد و از میان طرح ­های ارائه شده، 3 طرح برتر انتخاب شد.

لازم به ذکر است اسکیس یا طراحی سریع و اولیه، نوعی از طراحی است که خصوصیات و ویژگی های اصلی یک طرح را نشان می دهد که در آن از جزئیات صرف نظر شده و کلیات به صورت سریع و غالباً با دست آزاد ترسیم می ­شود و بدین ترتیب فکر و اندیشه اولیه طراح بر روی کاغذ شکل می گیرد. انجام این تمرین به دانشجویان معماری یاری می نماید که ایده ها و طرح های موردنظر خود را در زمان کوتاه و با طراحی ساده بر روی کاغذ آورده و بدین ترتیب بتوانند با آنالیز دوباره ایده های اولیه بیشتر در خصوص طرح فکر نموده و ایده های خود را پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری مسابقه اسکیس در مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقه اسکیس در مقبره میرزا ابوالقاسم مجتهد زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید