سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می گردد

به گزارش ساعت شیک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: به مناسبت هفته دولت اقامتگاه بومگردی آریاخان واقع در روستای قلعه نو به بهره برداری خواهد رسید.

سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می گردد

به گزارش ساعت شیک، علی محمدی اظهار کرد: این اقامتگاه بوم گردی با معماری سنتی و با مساحتی بیش از چهار هزار مترمربع و با سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: این مجموعه که شامل 6 اتاق اقامتی، موزه اشیای و موتورسیکلت های قدیمی، بازارچه صنایع دستی و سوغات، رستوران و … برای 8 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد نموده است.

وی توضیح داد: به علت موقعیت ویژه و نزدیکی این اقامتگاه به کویر، زمینه اقامت گردشگران کویرنوردی فراهم شده است.

محمدی گفت: پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه های آموزش و عرضه صنایع دستی از جمله مزیت های این اقامتگاه است که در رونق مالی روستا تأثیر به سزایی خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: تا به امروز در سطح شهرستان تعداد 19 اقامتگاه بوم گردی فعال یا در حال دریافت مجوز است که تا انتهای سال دو اقامتگاه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و هم چنین تعداد سه خانه مسافر نیز در این شهرستان در حال خدمت رسانی است.

منبع: دنیای سفر

به "سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان تربت حیدریه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید