تاریخچه جزیره هرمز ، جزیره ای سرخ و پنهان در خلیج فارس

به گزارش ساعت شیک، فقط 20 الی 30 دقیقه قایق سواری ضروری است تا از بندر عباس به جزیره خواب آلودی پا بگذاری و ببینی چطور از هیاهو و شلوغی های مرکز به دور است و استراحت می نماید. هنگامی که کاپیتان قایق کنار دیوار و اسکله دریای خلیج همواره فارس ترمز کرد چیزی که دورو بر را فرا گرفته فقط سکوت است، سکوت مطلق و تو جز این چیز دیگری نخواهی شنید. این است برترین توصیف برای جزیره هرمز! تنها قسمت کوچکی از این دهکده ساکن دارد. قلعه پرتغالی ها به آرامی لبه شمالی دهکده جا خوش نموده و روستایی در آغوش درختان نخل، مساجد سنگی کمرنگ، خاک های رنگی و تاریخچه جزیره هرمز که به دور از شلوغی ها و ترافیک هستند، دیده می شوند و می توان گفت که بیشترین مساحت دیدنی های جزیره هرمز خالی از سکنه است و پر از صخره های بزرگ. این مقاله هر چه بیشتر شما را با دسترسی به جزیره هرمز آشنا می سازد.

تاریخچه جزیره هرمز ، جزیره ای سرخ و پنهان در خلیج فارس

نکاتی خواندنی درباره جزیره ای تماشای

بیشتر فضاهای تماشای های جزیره هرمز به خاطر تابش شدید نور خورشید ناهموار و خشک هستند اما همین ها هم مجذوب نماینده و فریبنده هستند و یک مقصد محبوب برای علاقمندان زمین شناسی می باشد. البته امروزه جزیره پر از مسافران و ماجراجویانی است که دوست دارند خاک های رنگی را در دست بگیرند و از نزدیک لمسش نمایند یا ساحل های آرام با شن های سفیدش را با پای پیاده طی نمایند یا اینکه از صخره های عجیب و حیرت آورش تماشا نمایند که منظره فوق العاده مجذوب نمایندهی به دریا و دره ها دارند. برای سفر به این جزیره تنها تماشا خود خاک ها کافیست. خاک هایی که از هزاران رنگ هستند و نظیرشان جای دیگر ایران نیست. سفری چند روزه باید کرد. برای ماندن و غذا خوردن در جزیره هم جای نگرانی نیست چون برای گردشگر ها رستوران ها و فروشگاه هایی وجود دارد که لوازم مورد احتیاج را به فروش می رسانند. زنان بومی جزیره در خانه ها برای مسافران غذاهای محلی پخت می نمایند با قیمت هایی مناسب و ارزان. تست غذاهای محلی هرمزها هم در زمان دسترسی به جزیره هرمز خالی از لطف نیست. دم قلعه از خانم هایی که لوازم دستی و سنتی بساط کردند، درخواست کشیدن اشکال روی دست و پا با حنا کنید. به قول خود هرمزی ها حنا بریزید. این هم یکی از حس هایی است که اینجا و در تاریخچه جزیره هرمز باید تجربه کرد.

راه دسترسی

برای رسیدن به جزیره هرمز کافی است از شناورهایی که همه روزه از صبح تا غروب (البته هنگام تاریکی هوا حرکت شناورها به گردشگر ها ربط پیدا می نماید) به سمت جزیره حرکت می نمایند، با هزینه ای 6000 هزار تومان بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "تاریخچه جزیره هرمز ، جزیره ای سرخ و پنهان در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه جزیره هرمز ، جزیره ای سرخ و پنهان در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید