تکلیف دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به کندی اینترنت چه شد؟

به گزارش ساعت شیک، با گذشت یک ماه از دستور و ماموریت رئیس جمهوری برای پیگیری شرایط اینترنت، بعضی راه حل ها برای حل مسائل در تازه ترین جلسه برگزار شده، ارائه و مقرر شد این کارگروه تا جلسه بعدی شورا به فعالیت خود ادامه دهد.

تکلیف دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به کندی اینترنت چه شد؟

به گزارش ایسنا، اوایل تیرماه بود که رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی دستوری را برای حل مشکل کندی اینترنت ارائه و کارگروهی را ملزم به پیگیری این موضوع کرد. در واقع سید ابراهیم رئیسی، در پی دریافت گلایه بعضی مردم در سفر های استانی خود چنین تصمیمی را اتخاذ کرد و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور آنالیز راه حل های رفع این دغدغه ها کرد تا یک ماه بعد.

یک هفته پس از این موضوع جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام شد به گونه ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود نمایندگان خود را به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کردند و امیدوارند این مرکز در دوره نو از ظرفیت های خود جهت رفع کردن مسائلی که خارج از اراده وزارت ارتباطات است استفاده کند.

اقدامی که به وسیله مسئولان مرکز ملی فضای مجازی هم به آن اشاره شد. درباره نحوه و چگونگی آنالیز شرایط اینترنت در کارگروه هم گفته شده بود که ساز و کار آنالیز آن در همان کمیته معین می گردد و احتمالا به صورت نظرسنجی های مستقیم و غیرمستقیم از کسب و کار ها و از عموم مردم گزارش های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتور ها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد قطعا این گزارش ها تهیه می گردد.

طبق گفته سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، زمان معینی در مصوبه وجود ندارد، اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش ها را تهیه خواهد نمود و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می گیرد.

حال با گذشت یک ماه از مهلت ارائه شده جهت آنالیز و اعلام نتیجه، به تازگی در جلسه شورای عالی فضای مجازی که به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار گردید، کارگروه آنالیز کیفیت خدمات شبکه گزارش فعالیت هایش را در یک ماه گذشته ارائه کرد. در گزارش این کارگروه، فرآیند انجام شده جهت آنالیز ابعاد مختلف شبکه از منظر فنی ارائه و نتایج آنالیز ها در رابطه با مسائل و مسائل کیفی شبکه مطرح شد. در این گزارش بعلاوه بعضی راه حل ها برای حل این مسائل ارائه شده بود.

بعلاوه با دستور رئیس شورای عالی فضای مجازی، مقرر شد این کارگروه تا جلسه بعدی شورا به فعالیت خود ادامه داده و ضمن اخذ نظرات تکمیلی متخصصان جهت حل مسائل فنی، به آنالیز موضوع ادامه دهد و به صورت هم زمان راه حل های عملیاتی حل مسائل احصاشده را طراحی و تدوین نموده و اجرای این اصلاحات نیز از سوی مسئولین دستگاه های ذی ربط شروع گردد.

منبع: فرارو

به "تکلیف دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به کندی اینترنت چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به کندی اینترنت چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید