تینت چیست و چگونه در آرایش لب، صورت و مژه کاربرد دارد؟

به گزارش ساعت شیک، این روزها استفاده از تینت لب بسیار پر هوادار شده است. سادگی استفاده، ظاهر زیبا و امکان اجرای یک آرایش کامل با یاری تینت ازت دلایل محبوبیت آن است. شما با یک کرم پودر و یک تینت لب می توانید تمام صورت تان را آرایش کنید و جالب اینجاست که ظاهری بسیار طبیعی و دلپذیر به شما می دهد. البته باید بدانید که تینت فقط مخصوص لب نیست و محصولاتی به همین نام برای مژه و پوست صورت هم فراوری شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

تینت چیست و چگونه در آرایش لب، صورت و مژه کاربرد دارد؟

در این مطلب از ساعت شیک مگ قرار است با هم درباره تینت لب، صورت و مژه بیشتر بخوانیم.

تینت لب چیست؟

تینت لب یکی از محصولات آرایشی است که بدون ایجاد درخشندگی، به لب ها رنگ می دهد. این محصول با رژ لب فرق دارد و به جای پوشاندن کامل لب با رنگی نو، یک هاله رنگی طبیعی روی لب ها ایجاد می نماید.

برای زیباتر دیده شدن لب ها می توانید روی بخش بالایی لب از برق لب بهره ببرید و بخش پایینی را با تینت بپوشانید.

این محصول معمولا حاوی موادی اضافه تر از رنگ، مثل ضدآفتاب و رایحه های متنوع، است و از لب ها در برابر نور خورشید محافظت می نماید. بعلاوه باعث می شوند لب ها نرم تر و صاف تر به نظر برسند.

یکی از مزایای استفاده از تینت لب، ماندگاری بالای آن است. حتی اگر از تینت براق استفاده می کنید و بعد از مدتی درخشندگی آن از بین برود، رنگ آن تمام روز روی لب ها باقی می ماند.

برای خرید تینت لب اتود یا خرید تینت لب بنفیت روی نام آن بزنید.

تینت صورت چیست؟

تینت صورت یکی از برترین لوازم آرایشی برای پوست است که بدون سنگین کردن پوست شما، به آن ظاهری طبیعی می بخشد. شما می توانید از این محصول به عنوان زیرسازی آرایش بهره ببرید.

این محصول عالی یکی از برترین گزینه ها برای پوست های چرب است و بدون مسدود کردن منافذ یا اضافه کردن رنگ، پوست شما را با طراوت و سبک نگه می دارد تا به راحتی روی آن کرم پودر یا پنکیک بزنید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تینت پوست هیدراته ماندن پوست است. کرم ها و مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود می نمایند و اجازه نفس کشیدن به پوست نمی دهند. اما این محصول به راحتی فضا را برای تنفس و آبرسانی حفظ می نماید.

این محصول عالی و کاربردی به دو شکل مایع و پودر فراوری می گردد و تنها کاری که برای استفاده از آن باید انجام دهید، پخش کردن ملایم آن روی پوست صورت است.

تینت مژه چیست؟

تینت مژه چیزی شبیه به رنگ مو است که مخصوص مژه ها فراوری شده است. تینتینگ (tinting) هم فرآیندی است که در آن مژه های شما با یاری این محصول به رنگ دلخواهتان در می آید. معمولا برای این کار از رنگ هایی با پایه گیاهی استفاده می گردد تا در چشم ها حساسیتی ایجاد نگردد.

اگر تا به حال از این روش برای رنگ کردن مژه ها استفاده نکرده اید باید بگوییم که نتیجه باورنکردنی است. با تینتینگ می توانید در عرض چند دقیقه رنگ مژه هایتان را تغییر دهید.

بعد از انجام این کار هم اصلا نیازی به استفاده از ریمل ندارید و مژه ها مرتب و زیبا، با رنگی دلخواه، سر جایشان خودنمایی می نمایند.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از تینت مژه

درست است که این روش برای رنگ کردن مژه بی خطر است، اما به این شرط که به وسیله یک متخصص زیبایی آموزش دیده و معتبر اجرا گردد. اگر تینتینگ به وسیله افراد بی تجربه و بدون مهارت انجام گردد می تواند آسیب های جدی به چشم وارد کند.

اگر قصد انجام تینتینگ مژه دارید حتما به یک سالن زیبایی معتبر مراجعه کنید و مطمئن باشید که از مواد درجه یک و بهداشتی استفاده می نمایند. حتما قبل از انجام کار درباره محتویات پد ژل و کرم هایی که محتمل است برای اطراف چشمتان استفاده نمایند سوال بپرسید تا مطمئن باشید چشم یا پوست اطراف آن دچار حساسیت نمی گردد.

انجام تینتینگ مژه فقط برای این افراد ممنوع است:

  • افرادی که به مواد موجود در رنگ موها یا رنگ مژه حساسیت دارند.
  • افرادی که مسائل چشمی جدی دارند.
  • افرادی که چشم هایشان آسیب دیده و هنوز به بهبودی کامل نرسیده اند.

بعلاوه ممکن است نتیجه تینتینگ برای افرادی که مژه مشکی دارند خیلی قابل مشاهده نباشد. اگر مژه های مشکی دارید و در پی راهی برای بهبود ظاهری آن ها هستید، بهتر است از لیفت مژه یا اکستنشن مژه بهره ببرید.

قبل از انجام تینتینگ این موارد را آنالیز و رعایت کنید:

  • رنگی هماهنگ با رنگ طبیعی موهایتان انتخاب کنید.
  • قبل از انجام رنگ را روی مچ دست تست کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.
  • برای انجام تینتینگ مژه بدون آرایش به سالن زیبایی مراجعه کنید.
  • هر ماه رنگ را تنو کنید.
  • بعد از رنگ کردن حتما از سرم مژه بهره ببرید تا مژه هایتان قوی بمانند.

مرور کلی

آرایش صورت با ظاهری طبیعی همان چیزی است که اغلب افراد در این روزها به آن علاقه دارند. تینت لب یکی از محصولات آرایشی است که می تواند رنگ لب ها را به صورت طبیعی پررنگ تر کند. بعلاوه تینت های صورت یک لایه سبک روی پوست شما قرار می دهد که پوست را حسابی هیدراته نگه می دارد. تینت مژه هم به راحتی و در 20 دقیقه می تواند رنگ مژه های شما را تغییر دهد. در این مطلب توضیحات کاربردی کاملی درباره این محصولات داده ایم که امیدواریم به شما در داشتن یک آرایش با ظاهر طبیعی یاری کند.

منابع: masterclass, beautyanswered, herzindagi, lovoirbeauty

منبع: دیجیکالا مگ

به "تینت چیست و چگونه در آرایش لب، صورت و مژه کاربرد دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تینت چیست و چگونه در آرایش لب، صورت و مژه کاربرد دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید