شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به سراغ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران رفته است

به گزارش ساعت شیک، ایرنا/ براساس اخبار منتشر شده، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به سراغ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران رفته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به سراغ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران رفته است

شبکه تلویزیونی الجزیره درباره شروع سی امین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایرانی در تهران گزارش داد: فرش ایرانی بعد از گذاشت قرنها از بافت آن با کیفیتی عالی، به یک نماد فرهنگی برای این کشور تبدیل شده است.

به گفته این شبکه، در نمایشگاه سال جاری بیش از 450 شرکت تولیدی و صادراتی فرشهای خود را به نمایش گذاشته اند.

این شبکه اضافه کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، توسعه پایه های صادراتی و یافتن بازارهای تازه در کشورهای مختلف جهان است.

صلاح عبدالرحمن البدوان از کلکسیونرهای فرش به شبکه الجزیره گفت: فرش ایرانی مثل یک سرمایه گذاری است و بسیاری از فرشهایی که شما به عنوان سرمایه گذاری می خرید، دست بافت هستند.

وی اضافه کرد: قیمتهای فرش هر سال بالا می رود و این مثل یک سرمایه گذاری واقعی است. خرید فرش مثل این است که شما یک ملک می خرید.

به گفته این شبکه، مهارت بافت سنتی و دستباف فرش کاشان در لیست آثار میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در سال 2010 میلادی ثبت شده است.

قدرت الله دوست محمدی مدیر نمایشگاه فرش ایرانی در تهران درباره شرایط فرش این کشور به شبکه الجزیره گفت: بعضی بازارها را به خاطر تحریم ها از دست داده ایم ولی همواره فرش دستباف ایران به لحاظ نوع بافت و کیفیت و اینکه در جهان همواره اول بوده است، همچنان هم اول هست و فقط ممکن است مقداری صادرات ما کمتر شده باشد اما امیدواریم که به همان اوج صادرات برسیم.

به گفته این شبکه، سی امین نمایشگاه فرش دستباف ایران در سالن 44 B در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از یکم شهریور 1402 شروع شده و تا هفتم شهریور ادامه دارد. علاقمندان از ساعت 8 صبح تا 15 عصر می توانند از آن بازدید نمایند.

منبع: همگردی

به "شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به سراغ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به سراغ نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در تهران رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید