شرکت خودروساز ولوو : ساخت خودروهای الکتریکی 70 درصد بیشتر از خودروهای معمول بنزینی گاز گلخانه ای روانه جو زمین می نماید، اما &ampampamphellip

به گزارش ساعت شیک، در حاشیه نشت رهبران دنیا برای چاره جویی در خصوص تغییرات اقلیمی و استفاده بیشتر از انرژی های پاک، شرکت سوئدی خودروساز ولوو به نکته جالبی اشاره نموده: اینکه ساخت خودروهای الکتریکی به صورت متناقضی نسبت به خودروهای بنزینی، بیشتر مخرب محیط زیست است و 70 درصد گاز گلخانه ای بیشتر وارد زمین می نماید.

شرکت خودروساز ولوو : ساخت خودروهای الکتریکی 70 درصد بیشتر از خودروهای معمول بنزینی گاز گلخانه ای روانه جو زمین می نماید، اما &ampampamphellip

اما شما نباید فقط نظر خودتان را محدود به همین بازه زمانی کنید. زمانی که این خودروها 70 هزار مایل بپیمایند، جبران این آلودگی را بیشتر می نمایند و بعد آن عملا ابزار دوست دار محیط زیست می شوند. (البته باز هم اگر برای شارژ کردنشان از نیروی برق فراوری شده به وسیله انرژی های پاک و تجدیدپذیر استفاده شده باشد.)

اجلاس COP26 در گلاسکو همان طور که انتظار می رفت، اجلاس چندان امیدبخشی نبود و ما باز هم داریم یک سری تعارفات سیاسی را می شنویم. در واقع دنیا برای پیشگیری یا کند کردن تغییرات اقلیمی متحد نیست و هر کشوری حس می نماید که در صورت تعهد کامل به برنامه های محیط زیستی، فرایند توسعه اش کند می گردد و کشورهای دیگر از غفلت اواستفاده می نمایند.

اما گزارش شرکت ولوو ما را به فکر می برد و حاوی این نکته است که هر خودروی الکتریکی ای واقعا حافظ محیط زیست نیست و با شرط و شروطی واقعا خودروس سبز می گردد. با فناوری بالای ولوو 70 درصد گاز گلخانه ای بیشتر که عدتا به خاطر فراوری باتری و فلز آلومینیوم بیشتر در بدنه است، وارد جو می گردد، چه برسد به خودروهایی الکتریکی با فناوری فراوری پایین تر.

البته همان طور که می دانید شرکت سوئدی الان عملا بخشی از گروه صنعتی چینی Geely است. ولوو میخواهد تا 2030 شرکتی بگردد که فقط خودروی الکتریکی می سازد.

برنامه بلندپروازانه دیگر این شرکت این است که تا سال 2040 یک شرکت کربن صفر بگردد. یعنی عملا مقدار دی اکسید کربنی که به خاطر صنعتش به زیست کره زمین تحمیل می گردد صفر گردد.

در حال حاضر تخمین زده می گردد که انرژی لازم برای شارژ خودروهای C40 ولوو به مقدار 60 درصد به وسیله سوخت های فسیلی تامین می گردد، یعنی عملا این خودروها گرچه ظاهرا پاک تصور می شوند اما در دوره کاربری خود 50 تن گاز آلاینده فراوری می نمایند.

فعلا مقدار فروش خودروی تمام الکتریکی ولوو تنها 3.1 درصد کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "شرکت خودروساز ولوو : ساخت خودروهای الکتریکی 70 درصد بیشتر از خودروهای معمول بنزینی گاز گلخانه ای روانه جو زمین می نماید، اما &ampampamphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت خودروساز ولوو : ساخت خودروهای الکتریکی 70 درصد بیشتر از خودروهای معمول بنزینی گاز گلخانه ای روانه جو زمین می نماید، اما &ampampamphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید