صدای زیبای پرندگان، درمانگر افسردگی

به گزارش ساعت شیک، تحقیقات کینگز کالج لندن نشان داده است که تماشا یا شنیدن پرندگان با بهبود سلامت ذهنی مرتبط است که می تواند تا هشت ساعت طول بکشد.

صدای زیبای پرندگان، درمانگر افسردگی

تأثیر بهبودی آواز پرندگان، در افراد مبتلا به افسردگی - شایع ترین بیماری روانی در سراسر دنیا - مشهود بود که نشان دهنده نقش بالقوه حیات پرندگان در یاری به افرادی است که دارای شرایط سلامت روان هستند.

این مطالعه از برنامه کاربردی تلفن هوشمند Urban Mind برای جمع آوری گزارش های بی درنگ سلامت روان افراد در کنار گزارش های تماشا یا شنیدن آواز پرندگان بهره برده است.

رایان هامود، نویسنده اصلی، دستیار پژوهشی در موسسه روان پزشکی، روان شناسی و علوم اعصاب (IoPPN)، کالج کینگ لندن، می گوید: شواهد فزاینده ای در مورد فواید سلامت روانی بودن در اطراف طبیعت وجود دارد و ما به طور شهودی فکر می کنیم که وجود آواز پرندگان و پرندگان به بهبود خلق و خوی ما یاری می نماید.

با این حال، تحقیقات کمی وجود دارد که تاثیر پرندگان بر سلامت روان را در زمان واقعی و در یک محیط واقعی آنالیز نموده باشد.

با استفاده از برنامه فکر شهری، ما برای اولین بار ارتباط مستقیم بین تماشا یا شنیدن پرندگان و خلق و خوی مثبت را نشان دادیم.

امیدواریم این شواهد بتواند اهمیت حفاظت و فراهم کردن محیط هایی را برای تشویق پرندگان، نه تنها برای تنوع زیستی، بلکه برای سلامت روان ما نشان دهد.

این مطالعه بین آوریل 2018 و اکتبر 2021 انجام شد، با حضور 1292 شرکت نماینده که 26856 ارزیابی را با استفاده از برنامه فکر شهری که به وسیله کینگز کالج لندن، معماران منظر J&L Gibbons و بنیاد هنری Nomad Projects توسعه داده شده است، تکمیل کردند.

شرکت نمایندگان در سرتاسر دنیا جذب شدند که اکثریت آن ها در بریتانیا، اتحادیه اروپا و آمریکا مستقر بودند.

این اپلیکیشن سه بار در روز از شرکت نمایندگان می پرسید که آیا می توانند پرنده ها را ببینند یا صدایشان را بشنوند، در پی آن سؤالاتی در مورد سلامت روانی پرسیده شد تا محققان بتوانند ارتباطی بین این دو برقرار نمایند و تخمین بزنند که این ارتباط چقدر طول کشیده است.

این مطالعه بعلاوه اطلاعاتی را در مورد تشخیص های موجود در مورد بیماری های روانی جمع آوری کرد و دریافت که شنیدن یا تماشا حیات پرندگان با بهبود سلامت روان در افراد سالم و افراد مبتلا به افسردگی مرتبط است.

محققان نشان دادند که ارتباط بین پرندگان و رفاه فکری با عوامل محیطی همزمان مانند وجود درختان، گیاهان یا آبراه ها شرح داده نمی گردد.

نویسنده ارشد تحقیق، آندریا مچلی، پروفسور مداخله اولیه در سلامت روان در IoPPN، کالج کینگ لندن گفت: اصطلاح خدمات زیست بوم اغلب برای توصیف مزایای جنبه های خاصی از محیط طبیعی بر سلامت جسمی و روانی ما استفاده می گردد.

اثبات علمی این مزایا می تواند سخت باشد. مطالعه ما پایه شواهدی برای ایجاد و حمایت از فضا های تنوع زیستی که پناهگاه حیات پرندگان است فراهم می نماید، زیرا این امر به شدت با سلامت روان ما مرتبط است.

علاوه بر این، یافته ها از اجرای اقداماتی برای افزایش فرصت ها برای مردم حمایت می نماید.

برای مواجهه با حیات پرندگان، به ویژه برای کسانی که با شرایط سلامت روانی مانند افسردگی زندگی می نمایند. شریک تحقیقاتی و معمار منظر، جو گیبونز، گفت:

چه کسی به پیچیدگی های ملودیک گروه کر سپیده دم در اوایل صبح بهاری توجه ننموده است؟

تجربه ای چندحسی که به نظر می رسد، صرف نظر از حال و هوای ما، زندگی روزمره را غنی می نماید.

این تحقیق هیجان انگیز نشان می دهد که چقدر تماشا و صدای آواز پرندگان روحیه را تقویت می نماید.

شواهد جالبی نشان می دهد که محیط زیست تنوع زیستی از نظر رفاه فکری ترمیم نماینده است.دوز های حیاتی طبیعت، ارزشمند و ماندگار است.

این مطالعه ارزیابی لحظه ای زیست محیطی مبتنی بر گوشی های هوشمند مزایای سلامت روانی حیات پرندگان را نشان می دهد که در گزارش های علمی منتشر شده است.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

ساعت شیک علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدای زیبای پرندگان، درمانگر افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای زیبای پرندگان، درمانگر افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید