طرح تازه فرانسه و آمریکا برای عرب های خلیج فارس

به گزارش ساعت شیک، ایسنا نوشت:فرانسه و آمریکا در حال تقویت سیستم های راداری عربستان در پی حملات پهپادی و موشکی کروز به زیرساخت های نفتی این کشور در سپتامبر هستند.

طرح تازه فرانسه و آمریکا برای عرب های خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و وزیر دفاع فرانسه به ماموریت های مختلف دریایی برای دفاع از آب های خلیج فارس در نشست امنیتی بحرین که روز شنبه برگزار گشت، اشاره کردند.

ژنرال کنت مک کنزی که بر عملیات فرامرزی در خاورمیانه و جنوب آسیا نظارت دارد، گفت: ما به پایش اطلاعات درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو ادامه می دهیم و آن را اعلام می کنیم. ما با عربستان برای افزایش سیستم های راداری این کشور همکاری داریم. این اقدامات آنها را قادر می سازد تا علیه چنین تهدیدهایی به دفاع بپردازند. تقویت حضور نظامی آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در ریاض به همراه پایگاه های بزرگتر در قطر و بحرین توانایی دشمن را برای هدف قرار دادن عربستان مشکل می نماید.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز گفت، پاریس بسته تقویتی هشدارهای پیشرفته شامل رادارها را برای مقابله با حملات ارتفاع پایین ارسال می نماید. در روزهای آینده این بسته ها به عربستان ارسال می شوند. زمان آن رسیده تا بازدارندگی مجددی صورت گیرد که شامل اقدامات فرانسه برای شروع یک ماموریت دریایی به رهبری اروپا برای یاری به کاهش تنش هاست.

وی ادامه داد، این ابتکار عمل اوایل سال آینده میلادی شروع می گردد.

تنها آلبانی، استرالیا، بحرین، عربستان، امارات و آمریکا تاکنون به توافق امنیت دریایی بین الملل تحت رهبری آمریکا پیوسته اند که ژنرال مک کنزی گفته فعالیت های نابکارانه و زشت را روشن می سازد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "طرح تازه فرانسه و آمریکا برای عرب های خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تازه فرانسه و آمریکا برای عرب های خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید