فروشگاه گالری لافایت ، پاریس

به گزارش ساعت شیک، گالری لافایت نام یک فروشگاه معروف و پرآوازه فرانسوی است که در بلوار اوسمن در منطقه 9 پاریس قرار گرفته است. این گالری یکی از باشکوه ترین مجتمع های تجاری پاریس می باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم این مرکز خرید معتبر را آنالیز کنیم…

فروشگاه گالری لافایت ، پاریس

پیشنهاد می گردد گالری لافایِت را طی بازدیدتان از پاریس از دست ندهید، حتی اگر علاقه خاصی به ردیف بزرگ برندهای مختلف لباس، جواهرات، لوازم آرایشی و … ندارید، خود ساختمان به تنهایی بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است. در نزدیکی کریسمس این فروشگاه زیباترین و هیجان انگیزترین ویترین ها را در شهر دارد.

فروشگاه گالری لافایت دارای 10 طبقه بوده و سقف آن نیز همانطور که در تصاویر می بینید به صورت گنبدی شکل طراحی شده است. در طراحی سقف این فروشگاه از شیشه و آهن استفاده شده که نمای فوق العاده ای به آن بخشیده است.

مهمترین رقیب این گالری بزرگ و قدیمی فروشگاه پرَنتام (Printemps) است که آن نیز به مانند لافایت، گنبدی بزرگ و باشکوه از جنس شیشه و به سبک هنر نوین دارد. البته این فروشگاه اغلب کمی خلوت تر از گالری لافایت می باشد.

مکان فروشگاه گالری لافایت

همانطور که بر روی نقشه زیر می بینید، این فروشگاه در کنار بلوار اوسمن و در نزدیکی اپرا گارنیه واقع شده است. بنابراین نیازی به برنامه ریزی جداگانه برای بازدید از آن نخواهید داشت. شما می توانید در کنار سایر برنامه های خود، سری هم به این فروشگاه بزنید و از زیبایی های آن دیدن نموده و یا اگر تمایل داشتید از آن خرید نمایید.

دسترسی به این مرکز خرید :

می توانید به وسیله خطوط 5 و 7 متروی پاریس و به وسیله ایستگاه شوسه دانتن که (با علامت M بزرگ به رنگ آبی) بر روی نقشه تعیین شده است به این فروشگاه دسترسی داشته باشید. از خط اوبر (RER Auber) نیز می توانید برای دسترسی بهره ببرید.

کلیه اطلاعات راجع به برندهای موجود در این فروشگاه را می توانید در این https://www.galerieslafayette.co.id سایت مشاهده نمایید. با مراجعه به آن شما می توانید برندها را در دسته بندی های مختلف از جمله عطر، کفش، زیبایی، مخصوص خانم ها، مخصوص آقایان و … مشاهده نمایید.

اگر به خواندن تاریخچه و نحوه شکل گیری این مرکز خرید علاقه دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید…

در سال 1893، تئوفیل بده و آلفونس کان، دو پسر خاله آلزاسی، شراکتی را با یکدیگر آغاز نموده و دست به تجارتی جدید می زنند.

در سال 1894، فروشگاه بزرگ گالری لافایت، بر سر نبش خیابانهای لافایت و شوسه دانتن، جایی که بیش از 40 سال فروشگاه بن مقشه (حاجی ارزونی) بود، آغاز به کار کرد.

گالری لافایت کاملا در نزدیکی اپرا گارنیه، فروشگاههای بزرگ و دروازه سن لازار (لازار مقدس) واقع شده بود. این مجموعه دیدنی در کمترین زمان ممکن کارمندان شرکت ها، خورده بوژواها و متولین پاریسی را جذب خود می نماید.

در سال 1896 میلادی، شرکت گالری لافایت تمامی املاک بلوک 1 خیابان لافایت را خرید. در سال 1903 نیز این شرکت مجموعه واحدهای پلاک 38،40 و 42 بلوار اوسمن و همزمان بلوک 15 خیابان شوسه دانتن را خریداری کرد. ژرژ گرددان و بعدها فردینان شانو، مسئولیت مدیریت این مجموعه های جدید را عهده دار شدند.

تئوفیل بده، استفاده از مصالح ساختمانی به روز و بسیار جدید و همچنین به کارگیری سیمان آرماتوربندی شده در طبقات را دوست داشت. از این رو، در تاریخ هشتم اکتبر 1912، معماری هنری و مدوری در گنبد با شکوه گالری لافایت به اجرا در آمد که امروزه شاهد آن هستیم.

برای ساخت این گنبد بزرگ شیشه ای، 10 ترک بتنی به کار رفته و حدود 43 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. تزئینات داخلی و خارجی بنا نیز توسط اساتید مدرسه نانسی انجام گرفته است.

پتینه کاری ها و قلم زنی های منقوش به طرح گل ها کار دست استاد ادوارد شنک بوده و رنگ آمیزهای شیشه ای و لعابدار نئو بیزانسی را استاد ژک گروبر عهده دار بود. همچنین حفاظ های آهنی سه ردیفه پلکان ها و بالکن ها نیز به طبع استاد لوئی ماژوقل طراحی و ساخته شد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید…

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا

به "فروشگاه گالری لافایت ، پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه گالری لافایت ، پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید