فصل نو کاوشهای باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان آغاز می گردد

به گزارش ساعت شیک، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، فصل تازه کاوشهای باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان آغاز می گردد.

فصل نو کاوشهای باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان آغاز می گردد

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درخصوص توقف مطالعات باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان گفت: اعتراف می کنم که در یک برهه 10- 12 ساله درباره تپه اشرف کوتاهی کردیم در حالی که تپه اشرف بخشی بسیار ارزشمند از تاریخ و هویت پیش از اسلام اصفهان است.

وی ادامه داد: آغاز مطالعات در تپه اشرف در دستور کار است و چون علاقه شخصی خودم هم به این موضوع بود، قطعا دنبال این هستم که در فضای تعاملی و پژوهش ها فصول کاوشی را آغاز نموده و بخش فراموش شده و مغفول مانده هویت تاریخی و باستانی اصفهان را احیا کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه خوشبختانه در تعامل بسیار خوبی با مجموعه شهرداری اصفهان هستیم، اضافه نمود: بدون شک مدیریت شهری نیز در مورد تپه اشرف پیگیر هستند که پژوهشگران پای کار بیایند.

ایزدی در مورد تأمین اعتبارات برای انجام کاوش در تپه اشرف اعلام کرد: امید است با تخصیص بودجه ای که از وزارتخانه تأمین کردیم، پا به پای مجموعه مدیریت شهری اصفهان فصل تازه کاوش ها را در تپه اشرف آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که یک فصل از مطالعات باستان شناسی در تپه اشرف از شهریور سال جاری آغاز گردد.

پیش از این علیرضا جعفری زند، سرپرست هیئت باستان شناسی تپه اشرف گفته بود که پیش بینی این تیم پژوهشی برای تپه اشرف 50 فصل کاوش است؛ کاوش همراه با نگهداری و بازسازی و محصور کردن تپه اشرف که همه مراحل باید گام به گام انجام گردد و میراث فرهنگی اصفهان با توجه به بودجه هایی که دارد قادر به انجام این کار بوده اما تا به امروز این اتفاق نیافتاده است.

منبع: همگردی

به "فصل نو کاوشهای باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل نو کاوشهای باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید