مورالس وعده برگزاری انتخاباتی جدید در بولیوی داد

به گزارش ساعت شیک، رئیس جمهور بولیوی در پی انتشار یک گزارش هیات ناظر انتخاباتی سازمان کشورهای امریکایی که در آن بر ضرورت لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خاطر وقوع بی نظمی ها تاکید شد، گفت خواهان برگزاری انتخاباتی جدید خواهد شد.

مورالس وعده برگزاری انتخاباتی جدید در بولیوی داد

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای آمریکایی در گزارشی که منتشر نموده خواهان لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 20 اکتبر بولیوی به دلیل وقوع بی نظمی ها شد. در پی انتشار این گزارش اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی امروز (یکشنبه) از قصدش برای فراخوان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در کشورش اطلاع داد.

این رئیس جمهور پرسابقه بولیوی همچنین وعده داد که اعضای کمیسیون انتخابات این کشور را که در پی برگزاری انتخابات پرمناقشه اخیر مورد انتقاد قرار گرفتند تغییر می دهد و با اعضایی جدید جایگزین می نماید.

اِوو مورالس که در سال 2006 قدرت را در بولیوی به دست گرفت حدود 14 سال است که رئیس جمهور این کشور بوده است.

مورالس در انتخابات ریاست جمهوری 20 اکتبر در پایان با رجحان 10 درصدی بر نفر دوم توانست شرایط پیروزی در دور اول انتخابات را به دست بیاورد اما این نتیجه بعد از یک وقفه حدودا 24 ساعته در شمارش آرا اعلام شد؛ اتفاقی که به اختلافات و تنش ها دامن زد چرا که تا قبل از آن نتایج حاکی از کشیده شدن انتخابات به دور دوم بودند.

مناقشه مربوط به این انتخابات در ادامه باعث به راه افتادن اعتراضات در بولیوی شد و در جریان این اعتراضات معترضان با پلیس درگیر شدند و شهرهای مختلف شاهد اعتصاب و بند آوردن خیابان ها بودند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مورالس وعده برگزاری انتخاباتی جدید در بولیوی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس وعده برگزاری انتخاباتی جدید در بولیوی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید