کرونا در آلمان، از هشدار درباره بی تاثیر شدن واکسن ها تا فرایند افزایشی شمار مبتلایان

به گزارش ساعت شیک، رئیس دفتر مرکل با اشاره به اینکه کشور در سخت ترین مرحله پاندمی قرار گرفته است درباره بی تاثیر شدن واکسن های موجود در صورت جهش های جدید ویروس کرونا در موج سوم هشدار داد.

کرونا در آلمان، از هشدار درباره بی تاثیر شدن واکسن ها تا فرایند افزایشی شمار مبتلایان

به گزارش گروه بین الملل ساعت شیک، هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت که امکان سفرهای بدون محدودیت تازه در تابستان سال جاری امکان پذیر خواهد شد.

وی از شهفرایندان خواست در تعطیلات عید پاک از رفتن به سفر خودداری نمایند.

براین تاکید نمود که در صورت فرایند خوب شرایط کرونایی اوضاع در ماه می آرام تر شده و سفرها از ماه آگوست دوباره ممکن خواهد شد.

هشدار درباره به وجود آمدن جهش های ویروسی مقاوم در برابر واکسن ها

رئیس دفتر مرکل همچنین درباره به وجود آمدن جهش های مقاوم در برابر واکسن های موجود در موج سوم کرونا هشدار داده و گفت: ما در خطرناک ترین مرحله کرونا قرار داریم. هفته های آِینده در این زمینه که آیا در آینده قابل پیش بینی کرونا تحت کنترل درخواهد آمد یا خیر بسیار تعیین نماینده خواهد بود.

وی افزود: اگر حالا به موازات واکسیناسیون شمار مبتلایان همچنان افزایش یابد این خطر تشدید می گردد که جهش های بعدی ویروس علیه واکسن مقاوم و ایمن شوند. در این صورت ما در برابر چنین جهش های ویروسی بار دیگر دست خالی خواهیم ماند. در این صورت ما دوباره به واکسن های جدید احتیاج داریم و کاملا از نو باید فرایند واکسیناسیون را شروع کنیم. باید از وقوع چنین سناریویی تحت هر شرایطی جلوگیری گردد.

وی افزود: ما نباید شانس داشتن یک تابستان نرمال را از این طریق به خطر بیاندازیم که حالا دو هفته زودتر کاهش محدودیت های کرونایی را شروع کنیم.

رئیس دفتر مرکل بر لزوم کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشورش تاکید نموده و یک ابزار مناسب برای این منظور را قرنطینه های منطقه ای دانست. وی افزود: برای اینکه سرایت ها غیر قابل کنترل نگردد باید در مناطقی که شمار موارد ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر بالاتر از 100 مورد است نه تنها کاهش محدودیتی انجام نگردد، بلکه اقدامات و محدودیت های بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تست گیری کرونا در شرکت ها را راهکار مهمی در مهار بحران کرونا دانسته و گفت: اگر تا اوایل آوریل حداقل دو سوم شرکت ها هفته ای دوبار از کارمندان خود تست کرونا نگیرند باید تست های اجباری اعمال گردد.

تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 17176 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که حدود 3443 مورد بیشتر از این روز در یک هفته پیش بوده است.

نرخ ابتلای جدید در این کشور از بین 100 هزار نفر هم از 124.9 در روز شنبه به 129.7 افزایش پیدا نموده است. حدود یک هفته پیش این رقم 104 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر بود. حدود 90 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه این کشور از نیمه های شب یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان نهاده شد. به این ترتیب از این پس مسافرانی که از این کشور به آلمان می آیند باید یک تست منفی کرونا به همراه داشته باشند.

آلمان کشورهایی را به عنوان مناطق پر خطر کرونایی اعلام می نماید که شمار مبتلایان جدید در آن به ازای هر 100 هزار نفر از مرز 200 نفر عبور نموده باشد. در فرانسه این عدد به 300 رسیده است.

گرنوت مارکس، از مقامات بخش مراقبت های ویژه در آلمان هم به عرصه سیاسی درباره بی تفاوتی نسبت به شرایط کرونایی هشدار داده و خواهان یک قرنطینه سخت به مدت دو تا سه هفته در آلمان شده است.

وی تاکید نمود که در حال حاضر در سراسر آلمان تنها 1644 تخت مراقبت های ویژه خالی وجود دارد و از 10 ماه مارس شمار بیماران کرونایی بستری شده دربخش های مراقبت های ویژه از 2727 به 3448 مورد افزایش پیدا نموده است.

یک مقام بهداشتی دیگر در آلمان هم گفته که این فرایند تصاعدی بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه همچنان ادامه پیدا خواهد نمود. وی هیچ چاره ای جز اعمال قرنطینه سخت در کشور ندانست.

آلمانی ها وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون اروپایی را مقصر فرایند کند واکسیناسیون می دانند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد بسیاری شهفرایندان آلمانی دو سیاستمدار عضو اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان را مسئول اصلی فرایند کند واکسیناسیون در کشورشان می دانند. این دو نفر ینز اشپاهن، وزیر بهداشت و اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هستند.

این نظر سنجی از طرف موسسه اینفراتست دیامپ و به سفارش روزنامه دی ولت آلمان اجرا شده است.

این نظر سنجی نشان می دهد که 29 درصد شهفرایندان اشپاهن را مقصر به وجود آمدن چنین اوضاعی در فرایند واکسیناسیون می دانند، 26 درصد هم کوتاهی های فون در لاین را عامل به وجود آمدن این اوضاع دانسته و 14 درصد هم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را مقصر اعلام نموده اند.

کارل لایترباخ، از کارشناسان بخش بهداشت و سلامت حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم خواهان منع ترددهای شبانه و تست های اجباری در شرکت ها شده است.

اشپاهن، با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را ضروری دانست. وی تاکید نمود که در این دوران باید تا حد امکان از ارتباطات خودداری گردد.

وی تاکید نمود: اگر ما این موج را به موقع بشکنیم بنابراین می توانیم مراحل بازگشایی ها را که در بعضی مناطق در پیش گرفته شده است شروع کنیم. وی درباره فشار بالا بر بخش های مراقبت های ویژه در صورت شکسته نشدن موج جدید کرونا هشدار داد..

وی همچنین از اولویت بندی ها در فرایند واکسیناسین حمایت نموده و تاکید نموده که در این فرایند ما همیشه می توانیم سرعت خود را افزایش دهیم.

نخست وزیر ایالت بادن وورتمبرگ آلمان هم بر ضرورت شروع گفتگوها برای اعمال یک قرنطینه سخت در کشور تاکید نموده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2776004 نفر به کرونا مبتلا شده و 76419 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا در آلمان، از هشدار درباره بی تاثیر شدن واکسن ها تا فرایند افزایشی شمار مبتلایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، از هشدار درباره بی تاثیر شدن واکسن ها تا فرایند افزایشی شمار مبتلایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید