کشت 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور

به گزارش ساعت شیک، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امروز بالغ بر 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور کشت می گردد.

کشت 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور

محمدرضا همتی در مراسم روز ملی نهال کاری که به صورت هم زمان در سراسر کشور و در منطقه اناردَر خرم آباد برگزار گردید، با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: رویداد بزرگ نهال کاری عمومی برای ایرانی سرسبز امروز در سراسر کشور شروع شده که این رویداد در فصل پاییز و اوایل بهار می گردد.

وی اضافه نمود: از 14 آذر این رویداد هم زمان با سراسر کشور شروع و تا 15 اسفند ادامه دارد.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: یکی از اهداف سازمان توسعه جنگل و فضای سبز است که با توجه به آلودگی هوا و تغییرات اقلیم و مشکلاتی که در سیل و رسوب داری ایجاد محیط با طراوت و جلوگیری از فرسایش، زوال و تخریب جنگل این مهم انجام شده است.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تا خاتمه سال باید 34 میلیون اصله درخت کشت گردد که البته این مهم تا 42 میلیون اصله مشروط بر تأمین اعتبارات آن قابل گسترش است.

وی بیان کرد: امروز بالغ بر 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور کشت می گردد در این راستا لرستان به واسطه داشتن طبیعت خوب و هوای مناسب همواره پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و کاهش بارندگی و کاهش رطوبت و خشکی هوا، توسعه شهرها و میزان آلودگی ناشی از آن ها و توسعه صنایع اقلیم در حالت شکننده قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: اقلیم زاگرس و جنگل های بلوط نیز در سال های اخیر دچار زوال و خشکیدگی شد که ممکن است تهدید محسوب گردد و برای این مهم باید علاوه بر حفظ شرایط موجود توسعه جنگل کاری را در دستور کار ما قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشت 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت 114 میلیون اصله نهال در 142 هکتار از اراضی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید