بندر مقام کجاست؟ ، سفر به زیباترین بندر خلیج فارس

به گزارش ساعت شیک، جاذبه های تماشای هرمزگان آنقدر زیاد است که خواندن و تماشا هر کدام از آن ها نیازمند زمان کافی است. بندر مقام هرمزگان هم یکی از این جاذبه های تماشای محسوب می گردد. بندری در خط ساحلی خلیج فارس که زیبایی های آن هر بیننده ای را مسحور می نماید. شاید برای شما هم سوال باشد که بندر مقام هرمزگان کجاست؟ پاسخ به این سوال همان چیزی است که در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی به آن می پردازیم.

بندر مقام کجاست؟ ، سفر به زیباترین بندر خلیج فارس

بندر مقام کجاست؟

بندر مقام یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است. این بندر در غرب استان هرمزگان، جایی در 340 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این بندر از توابع بخش شیبکوه بندر لنگه محسوب می گردد. در واقع بندر مقام هرمزگان 170 کیلومتر با بندر لنگه فاصله دارد.

درباره بندر مقام هرمزگان هم اطلاعات جالبی وجود دارد. خونگرمی و مهمان نوازی مردم جنوب ایران زبانزد خاص و عام است و این موضوع را می توانید با تمام وجود در سفر به بندر مقام درک کنید. زبان بومی مردم این منطقه عربی و شغل اصلی آنها ملوانی و ماهیگیری است. بسیاری از انواع میگو های با کیفیت و لذیذ هم در سواحل این بندر صید می گردد.

در کنار شغل مردان، زنان در این منطقه بسیار فعال هستند و در زمینه فراوری صنایع دستی و پخت نان فعالیت دارند. توجه داشته باشید که این بندر اسکله عمومی برای جابجایی گردشگران و مسافران ندارد و اگر بخواهید به سمت جزیره لاوان و جزیره شیدور سفر کنید، ناگزیر به استفاده از قایق های محلی هستید.

چگونه به بندر مقام برویم؟ | مسیر بندر مقام

برای رفتن به بندر مقام هرمزگان و دیدن زیبایی های آن داشتن برنامه ریزی دقیق اهمیت زیادی دارد. در این صورت می توانید مانع از اتلاف وقت خود شوید. با آنالیز نقشه بندر مقام تا بندرعباس می توانید به راحتی فاصله حدودی دیگر منطقه ها گردشگری اطراف آن را نیز محاسبه کنید. شما از راه های مختلفی می توانید خود را به بندر مقام برسانید.

اگر بخواهید به صورت زمینی به بندر مقام سفر کنید می توانید به وسیله اتوبوس یا خودرو شخصی خود را به بندرعباس برسانید. پس از آن از بندرعباس به سمت بندرلنگه بروید. از بندر لنگه تا بندر مقام نیز حدود 174 کیلومتر باید طی کنید. اگر مسافت شما طولانی است می توانید با خرید بلیط هواپیما به بندر لنگه سفر نموده و با خودرو خود را به بندر مقام برسانید.

سفر به بندر مقام با قطار

البته می توانید با خرید بلیط قطار به این بندر سفر کنید. کافی است بلیط قطار بندرعباس را رزرو کنید. پس از آن می توانید از بندرعباس تا بندر مقام را با تاکسی یا خودرو شخصی طی کنید.

راه های رفتن به بندر مقام از شهر های مختلف نیز شامل موارد زیر است:

فاصله بندر مقام تا بوشهر: 397 کیلومتر

فاصله بندر مقام تا عسلویه: 120 کیلومتر

فاصله پارسیان تا بندر مقام: 64 کیلومتر

فاصله بندر مقام تا بندرعباس: 340 کیلومتر

فاصله مقام تا بندر لنگه: 174 کیلومتر

فاصله سیراف تا بندر مقام هرمزگان: 158 کیلومتر

فاصله بندر مقام تا چارک: 103 کیلومتر

فاصله جزیره لاوان تا بندر مقام: 20 کیلومتر

فاصله جزیره قشم تا بندر مقام: 317 کیلومتر

جا های دیدنی بندر مقام

بندر مقام هرمزگان اگرچه زیبایی های خود را دارد، اما شما می توانید علاوه بر این زیبایی ها از جا های دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید. این زیبایی ها را می توانید از شرق تا غرب این بندر زیبا مشاهده کنید. در ادامه با مجذوب کننده ترین جا های دیدنی بندر مقام آشنا می شوید.

ساحل مکسر | ساحل مکسر بندر مقام کجاست؟

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی بندر مقام بندرعباس ساحل صخره ای مکسر است. اما ساحل مکسر بندر مقام کجاست؟ پاسخ ساده ای دارد. کافی است در پی متفاوت ترین ساحل بندر مقام باشید. آن وقت صخره های شکسته و خرد شده این ساحل با تراش خوردگی های فراوان نگاه شما را جلب کنید. ساحل مکسر طی سال های اخیر به یکی از زیباترین مکان های توریستی بندر مقام تبدیل شده است.

آدرس ساحل مکسر روی نقشه گوگل

جزیره شیدور | سیاحت در جزیره خالی از سکنه

جزیره شیدور که در گویش محلی مردم بندر مقام به عنوان جزیره مارو شناخته می گردد، خالی از سکنه است. همین موضوع باعث شده تا این جزیره بکر و دست نخورده به جای مانده باشد. رفتن به این جزیره خاص و مجذوب کننده با ماسه های سفید و آب تمیز و زلال، برترین زمان است که برای ساعاتی به دور از هیاهوی زندگی شهری، وقت بگذرانید. این جزیره 45 دقیقه با بندر مقام هرمزگان فاصله دارد. شما می توانید این زمان را برای رسیدن به مارو با قایق موتوری طی کنید.

آدرس جزیره شیدور روی نقشه گوگل

جزیره لاوان | جزیره ای در دل آب های نیلگون خلیج فارس

این جزیره زیبا در فاصله کمی از بندر مقام هرمزگان واقع شده است. زیبایی و چشم انداز بکر این جزیره را می توانید از آب زلال و سواحل صخره ای آن مشاهده کنید. قدم زدن روی ماسه های سفید ساحل این جزیره، دیدنی درختان انجیر معابد و آهوان ر ها در این جزیره بسیار حیرت انگیز خواهد بود.

شما می توانید در این جزیره از سواحل مرجانی دیدن کنید و برای ساعاتی به صدای امواج دریا گوش کنید. اگر بخواهید به لاوان بروید کافی است مسافت 20 کیلومتری بندر مقام هرمزگان تا لاوان را با قایق موتوری طی کنید.

آدرس جزیره لاوان روی نقشه گوگل

بندرپارسیان | بندری قدیمی در دل مقام

بندر پارسیان قدمتی بیش از 1400 سال دارد. این ادعا را آثار تاریخی این منطقه نشان می دهد. جزیره ای بکر و زیبا که ساحل آن به کوه پیوند خورده و می توانید غروب و طلوع دل انگیز آن را دیدن کنید.

برای رسیدن به این بندر سه انتخاب دارید:

- سفر از عسلویه به پارسیان با طی کردن مسافت 60 کیلومتری

- سفر از استان فارس و طی کردن 400 کیلومتر به سمت شهر پارسیان

- گذر از بندر خمیر و بندر لنگه و طی کردن مسافت 400 کیلومتری

آدرس بندرپارسیان روی نقشه گوگل

تنگه عشاق | گردنه ای زیبا از جنس فسیل های مرجانی

این گردنه که در مسیر بندر مقام تا پارسیان قرار گرفته در مسیر روستا های بستانو، زیارت و مغدان قرار گرفته است. این گردنه زیبا چشم انداز بسیار زیبایی دارد که در یک طرف آن به کوه های مرجانی و در سمت دیگر آن دریا قرار گرفته است. این جاده یکی از زیبایی های بندر مقام به شمار می آید. به ویژه شب های آن که ساحل را نقره ای رنگ می نماید. تنگه عشاق یکی از زیبایی های بندر مقام به شمار می آید که می توانید تصاویر زیبایی خلق کنید.

در بندر مقام کجا بمانیم؟ | اقامتگاه بندر مقام

یکی از خوبی های سفر به بندر مقام هرمزگان برای طبیعت گردان، امکان کمپ کردن و چادر زدن در سواحل زیبای آن است. شما می توانید با خیال راحت در ساحل بندر مقام کمپ کنید و از لحظات خود لذت ببرید. اقامتگاه های بوم گردی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد که می توانید به تناسب بودجه خود رزرو کنید.

برترین زمان سفر به بندر مقام

این بندر مانند سایر منطقه ها جنوب کشور، تابستان هایی گرم دارد. پس برترین زمان برای سفر به بندر مقام از اواسط فصل پاییز تا اواخر زمستان است. اگر دوست دارید زیبایی های این بندر را ببینید در این بازه زمانی سفر خود را برنامه ریزی کنید.

سفر به بندر مقام هرمزگان | بندری متفاوت در ایران

سفر به استان هرمزگان و گشت و گذار در میان جاذبه های دیدنی آن بسیار مجذوب کننده است. به ویژه آنکه در فصول سرد سال این منطقه برترین زمان برای گردشگری است. پس شما می توانید در فصل پاییز و زمستان یک برنامه سفر چند روزه به بندر مقام هرمزگان داشته باشید. فرقی هم نمی نماید که می خواهید با خودروی شخصی، قطار یا هواپیما سفر کنید. تمامی راه ها برای سفر به بندر مقام باز است. حضور در این بندر زیبا و دیدنی جاذبه های گردشگری اطراف آن تجربه ای تکرار نشدنی است.

اگر شما هم تجربه سفر به بندر مقام هرمزگان را دارید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول درباره بندر مقام هرمزگان

از بندرعباس تا بندر مقام چند کیلومتر است؟

برای رسیدن به بندر مقام هرمزگان از مبدا بندرعباس باید مسافت 340 کیلومتری را طی کنید.

بندر مقام کجاست؟

بندر مقام از توابع بخش شیبکوه بندرلنگه است که در استان هرمزگان قرار گرفته است.

راه های رسیدن به بندر مقام چیست؟

این بندر فرودگاه ندارد و بسته به اینکه از کدام سمت وارد استان هرمزگان شوید، باید مسیر خود را تعیین کنید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر مقام هرمزگان چیست؟

تنگه عشاق، ساحل مکسر، بندر پارسیان، جزیره شیدور و…

منبع: فلای تودی

به "بندر مقام کجاست؟ ، سفر به زیباترین بندر خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر مقام کجاست؟ ، سفر به زیباترین بندر خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید