تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

به گزارش ساعت شیک، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش 14870 واحدی معادل 1.04 درصد به یک میلیون و 413 هزار و 454 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 32 واحدی به 18 هزار و 913 واحد رسید.

تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

به گزارش خبرگزاری ساعت شیک ، امروز تالار شیشه ای، در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و ششم آذرماه 99)، شاهد ادامه فرایند نزولی شاخص های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 3888 واحدی معادل 1.04 درصد به رقم 369 هزار و 630 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 4619 واحدی معادل 1.05 درصد، عدد 436 هزار و 529 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 3024 واحدی به رقم 285 هزار و 799 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 18037 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 1 میلیون و 968 هزار واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول با 9120 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 39 هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 36286 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 837 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، فارس، تاپیکو، شتران، شبندر، وغدیر و وپارس، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در فرایند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، کچاد، نوری و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با انتها فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله گران بورس 13 میلیارد و 437 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 712 هزار نوبت معامله و به ارزش 138 هزار و 663 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا ( صنایع شیمیایی سینا) با 5 درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غچین، کساپا، کماسه، شگل، خکار و ثاباد بود. همچنین نماد معاملاتی وملی(گروه صنعتی ملی) با 5 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غسالم، ثشرق، کسعدی، ثشاهد، ستران و شبریز بود.

پُرتراکنش های بازار امروز

فرایند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، ولپارس، خودرو، خساپا، شپنا و وتجارت، به عنوان پرتراکنش ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، کمند، فروس، شسینا، کماسه، دانا و وتوصا با بیشترین تقاضا روبرو شدند و در مقابل نیز نمادهای خگستر، وپارس، انرژی1، شپنا، وملی، پدرخش و ثشاهد بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون زراعت، حمل و نقل، انتشار و چاپ، اطلاعات و ارتباطات، فراورده نفتی و محصولات چرمی با کاهش همراه شدند و شاخص صنعت سایر معادن فرایند صعودی داشت.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فرایند نزولی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید