تشکیل پرونده تخلف اصناف در اصفهان

به گزارش ساعت شیک، مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت: با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا در بازار، یکهزار و 332 پرونده تخلف اصناف استان از سوی کارشناسان این مدیریت شناسایی و به تعزیرات حکومتی اصفهان ارسال شد.

تشکیل پرونده تخلف اصناف در اصفهان

به گزارش ساعت شیک به نقل از ایرنا، جواد محمدی فشارکی سه شنبه 19 آذرماه از انجام 19 هزار و 568 بازرسی بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان اطلاع داد و گفت: این تعداد بازرسی از 25 آبان تا هفدهم آذرماه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات در این استان عملیاتی شده است.

وی ارزش ریالی این پفراینده ها را 2 میلیارد و 863 میلیون و 888 هزار ریال اعلام و تاکید نمود: هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می گردد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان توضیح داد: گرانفروشی و عدم درج قیمت به ترتیب بیشترین تخلف ثبت شده واحدهای صنفی و عرضه نماینده در این استان هستند.

به گفته وی در پی افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین و احتمال سوء استفاده بعضی افراد از این شرایط، تیم های بازرسی از ساعت هشت تا 22 بر فعالیت واحدهای صنفی این استان نظارت می نمایند.

محمدی فشارکی گفت: فروشندگانی که قیمت اجناس و کالاهای خود را روی آنها درج نمی نمایند بدنبال گرانفروشی، کم فروشی و انجام تخلف های متعدد دیگر هستند.

وی با بیان اینکه بازرسان اصناف بیشتر به سراغ صنوفی می فرایند که اجناس آنها در سبد مصرف کالای خانوارها وجود دارد افزود: بازار عرضه و تقاضای استان به صورت جدی رصد و مورد بازرسی های میدانی قرار می گیرد و مدت زمان رسیدگی به شکایات و گزارش های مردم نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت در فروش کالا و خدمات به بهانه افزایش بهای بنزین هیچ توجیه قانونی ندارد و با هر گونه گرانفروشی، احتکار و کم فروشی خارج از چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.

وی گفت: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و ارتکاب تخلف از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایتها و گزارش های مردمی همچنان ادامه دارد.

محمدی فشارکی با تأکید بر اهمیت نقش شهفرایندان در جلوگیری از تخلفات گفت: شهفرایندان برای خرید لوازم مورد احتیاج خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت به وسیله تلفن های 32352012 - 32352013 و یا ارسال پیغام کوتاه به شماره 09140403039 و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش های مردمی این مدیرت اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان نسبت به آنالیز مساله، اقدام لازم انجام گردد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: 329 بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.

نزدیک 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تشکیل پرونده تخلف اصناف در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل پرونده تخلف اصناف در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید