دستگیری موبایل قاپان موتورسوار مقابل متروهای تهران

به گزارش ساعت شیک، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه ای که با یک موتورسیکلت سبزرنگ 10 فقره سرقت نموده بودند، اطلاع داد.

دستگیری موبایل قاپان موتورسوار مقابل متروهای تهران

به گزارش ساعت شیک به نقل از ساعت شیک، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: 25 اسفند سال گذشته یگان انتظامی مترو در جریان وقوع یک فقره موبایل قاپی نافرجام در جلوی درِ ورودی مترو توسط 2 مرد جوان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سبز نهاده شدند. پس از حضور ماموران در محل معین شد که 2 موتورسوار قصد سرقت موبایل خانمی را داشتند که با هوشیاری مردم، این سرقت نافرجام ماند و موبایل یکی از دزدان که در محل سرقت افتاده بود، به ماموران پلیس مترو تحویل داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع موبایل قاپی و ارجاع پرونده های مشابه دیگر به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران عظیم نهاده شد.

وی مطرح کرد: شاکی اصلی پرونده به کارآگاهان اظهار کرد: من جلوی درِ مترو در حال مکالمه با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان دو جوان حدودا 25 ساله با یک موتورسیکلت آپاچی سبز به من نزدیک شدند و در یک لحظه گوشی ام را از دستم قاپیدند. سرعت قاپیدن گوشی به اندازه ای بود که در چند ثانیه اول قادر به انجام هیچ کاری نبودم. خوشبختانه با یاری مردم و مسافران مترو، دزدان، موبایلم را به زمین انداختند و متواری شدند.

سرهنگ نجفی گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان پیروز شدند تصویر واضحی از دزدان به دست بیاورند و معین شد که متهم سابقه دار بوده و پیش تر با همین جرم دستگیر شده و به تازگی هم از زندان آزاد شده است.

وی اضافه نمود: اولین دزد پرونده با هماهنگی های قضائی در یک عملیات پلیسی در روز 26 فروردین دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم در بازجوئی اولیه به 10 فقره موبایل قاپی با همکاری یکی از همدستانش و فروش آن ها به دستفروشان اعتراف کرد، گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیس، کارآگاهان پیروز شدند مخفیگاه همدست متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضائی، تیمی از کارآگاهان برای دستگیری وی به مخفیگاهش اعزام و پیروز شدند دزد را که قصد فرار از پشت بام داشت، دستگیر نمایند.

وی گفت: با اعتراف صریح متهمان به 10 فقره سرقت شناسایی مال باختگان در دستور کار نهاده شد و تعدادی از شاکیان پرونده شناسایی شدند.

کارآگاه نجفی مطرح کرد: از همه مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی نهاده شده اند، دعوت می گردد تا برای شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران عظیم در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستگیری موبایل قاپان موتورسوار مقابل متروهای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری موبایل قاپان موتورسوار مقابل متروهای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید