سامسونگ گلکسی تب A8 را با نمایشگر 10.5 اینچی رونمایی کرد

به گزارش ساعت شیک، سامسونگ ساعاتی پیش از تبلت مالی خود با نام گلکسی تب A8 رونمایی کرد. تبلتی با مقدار 10.5 اینچ و قیمت بسیار مناسب که می تواند انتخاب جذابی برای کاربران معمولی باشد.

سامسونگ گلکسی تب A8 را با نمایشگر 10.5 اینچی رونمایی کرد

طی چند سال اخیر، سامسونگ برای آن دسته از کاربرانی که در محدودیت بودجه قرار داشتند و در عین حال در پی محصولی بودند که بتواند احتیاج آن ها را به برترین شکل ممکن رفع کند، تبلت های بسیار خوبی را معرفی و روانه بازار کرد. البته تبلت های پرچم دار سری گلکسی تب S8 هنوز رونمایی نشده اند و گفته می گردد سال آینده باید شاهد رونمایی از آن ها باشیم. اما در حال حاضر در رده مالی و میان رده، گزینه های بسیار خوبی وجود دارد که به تازگی شاهد اضافه شدن یک مدل دیگر تحت عنوان گلکسی تب A8 به آن بودیم.

گلکسی تب A8 اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می گردد. به نسبت نسل گذشته، این تبلت پیشرفت خاصی ندارد که بخواهیم آن را انتخاب ارزشمندی بدانیم اما یک سری بهبودی هایی داشته که باعث می گردد به طور کلی آن را محصول خوبی بدانیم. طبق گفته های سامسونگ، این تبلت از نمایشگر 10.5 اینچی با حواشی زیاد در اطراف بهره می برد که وضوح تصویر در آن به 1920 × 1200 و نسبت تصویر هم به 16:10 می رسد. نوع پنل به کار رفته هم TFT است چرا که باعث شده قیمت محصول پایین بماند. در بخش عکاسی و فیلم برداری هم شاهد دو دوربین هستیم که به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسلی هستند و در پشت و جلوی گوشی تعبیه شده اند. سیستم صوتی این تبلت هم شامل چهار بلندگو می شوند که مثل قبل از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می نمایند.

طبق اطلاعات دریافتی، گلکسی تب A8 از پردازنده ای هشت هسته ای بهره می برد که به نسبت اسنپدراگون 662 بکار رفته در گلکسی A7، حدودا 10 درصد سریع تر است. طبق اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، این پردازنده Unisoc Tiger T618 است که مبتنی بر لیتوگرافی 12 نانومتری بوده و نوع هسته های آن Cortex-A75 (دو هسته) و A55 (شش هسته) هستند. در کنار این پردازنده هم از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده شده که البته این، قدرتمندترین مدل موجود است. چرا که سامسونگ یک مدل با ظرفیت حافظه رم 3 گیگابایت هم برای این تبلت در نظر گرفته است. پردازنده سریع تر باعث می گردد اگر تجربه کار با نسل قبلی را داشتید، قطعا به شکل محسوسی سرعت بالاتر را حس کنید. خصوصا اگر مدلی را انتخاب کنید که از حافظه رم 4 گیگابایتی بهره می برد.

برای حافظه داخلی این تبلت سه مدل در نظر گرفته شده است که شامل 32/64/128 گیگابایت می شوند. ترکیب حافظه در دسترس هم به صورت 32/3، 64/4 و 128/4 خواهد بود. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هم در این محصول وجود دارد تا در صورت تمایل بتوانید حافظه داخلی را تا 1 ترابایت افزایش دهید.

این تبلت در دو مدل با پشتیبانی از وای فای و LTE (اینترنت 4G) در دسترس قرار خواهد گرفت. البته در هر دو مدل پشتیبانی از وای فای 5 (ac) و بلوتوث نسل 5 دیده می گردد. برای اتصالات سیمی هم از جک هدفون 3.5 میلی متری و USB-C نسل 2 استفاده شده است. در این محصول خبری از پشتیبانی از قابلیت DEX نیست چرا که این قابلیت منحصرا برای گوشی ها و تبلت های سری S در نظر گرفته شده است.

منبع تغذیه این تبلت یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند آن را از طریق یک شارژر نه چندان سریع 15 واتی شارژ کند. البته این در صورتی است که چنین شارژری در اختیار داشته باشید چون درون جعبه گلکسی تب A8 فقط شارژر 7.5 واتی در دسترس قرار گرفته است که اقدام جالبی از سوی سامسونگ نبود.

تبلت گلکسی تب A8 اواخر این ماه در بازار اروپا و اوایل سال آینده در بازار آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شعبه هلند سامسونگ، این تبلت با قیمت پایه تنها 230 یورو (مشابه نسل گذشته) در دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است این تبلت در رنگ های خاکستری، نقره ای و صورتی طلایی به فروش می رسد. شما می توانید تصاویر مربوط به این محصول را در زیر دیدن کنید.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ گلکسی تب A8 را با نمایشگر 10.5 اینچی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی تب A8 را با نمایشگر 10.5 اینچی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید