طرز تهیه 4 مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی

به گزارش ساعت شیک، انواع دسر هندوانه با بستنی جزو برای فصل بهار و تابستان است. دسرهایی که با بستنی و هندوانه درست می شوند، آنقدر خوشمزه و خوش طعم هستند که نیازی به تعریف ندارند. در پاسخ به این سوال که با هندوانه چی میشه درست کرد در این مقاله از در طرز تهیه 3 مدل دسر هندوانه با بستنی خوشمزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه 4 مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی

1- دسر هندوانه با بستنی و ژله

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی دسر هندوانه با ژله و بستنی: 5 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه بستنی

ژله هندوانه: 1 بسته

ژله لیمو: 1 بسته

ژله آلوئه ورا: 1 بسته

بستنی وانیلی: 1 یا 1/5 لیوان دسته دار فرانسوی

آب جوش: 3 لیوان دسته دار فرانسوی

شکلات چیپسی: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و هندوانه

این دسر بستنی هندوانه خوشمزه به خاطر استفاده از ، یکی از دسرهای خوشمزه برای شب یلدا هم هست. البته می توانید از آن برای دیگر مناسبت ها و مهمانی ها هم استفاده نموده یا به عنوان یک عصرانه تابستانی، برای برطرف عطش آن را میل کنید. برای مشاهده جزییات تهیه این دسر بستنی با ژله و هندوانه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با هندوانه و بستنی، را از فریزر بیرون بیاورید تا در دمای محیط نرم گردد. سپس قالبی که می خواهید ژله را در آن درست کنید، کمی چرب کنید و در فریزر بگذارید. بهتر است از یک ساعت قبل قالب را در فریزر بگذارید.

اگر قالبتان سیلیکونی است، احتیاجی به این کار نیست. به مقدار 3 لیوان آب هم بجوشانید. برای خرید، می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ژله را آماده کنید

پودر ژله هندوانه را در یک کاسه بریزید و یک و نیم لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. برای خوشرنگ تر شدن ژله، چند قطره رنگ خوراکی هم می توانید به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت غیر مستقیم، ترجیحا حرارت بخار آب، قرار دهید تا شده و دانه های ژله حل شوند. سپس اجازه دهید ژله خنک گردد.

از جمله پودر ژله هندوانه را می توانید به روش تلفنی، اینترنتی یا حضوری از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله سوم: بستنی و ژله را میکس کنید

به مقدار 2 قاشق غذاخوری از بستنی را به ژله ای که از دما افتاده است، اضافه کنید و هم بزنید. سپس مخلوط ژله و بستنی را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. قالب بهتر است به شکل هندوانه باشد و ارتفاع مایه ژله بستنی به حدود 1/5 سانتی متر برسد. اجازه دهید ژله ببندد.

مرحله چهارم: ژله آلوئه ورا را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر هندوانه با بستنی، ژله آلوئه ورا را در یک کاسه به همراه 1 لیوان آب جوش حل کنید و اجازه دهید بن ماری گردد. بعد از سرد شدن، آن را با نصف بستنی مخلوط کنید. این مخلوط را روی ژله قرمز که در یخچال داشتید، بریزید و دوباره به یخچال برگردانید تا خودش را بگیرد.

مرحله پنجم: ژله لیمو را درست کنید

پودر ژله لیمو را هم مانند ژله هندوانه و آلوئه ورا در آب جوش حل نموده و به آن بقیه بستنی را اضافه کنید. بعد از بستن لایه دوم، این لایه را هم اضافه کنید تا قالب پر گردد. سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید. 10 تا 20 ثانیه در آب جوش بگذارید تا ژله به راحتی جدا گردد. قالب را در ظرف سرو برگردانید و روی آن را با شکلات چیپسی تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ناموتی هندوانه کافی شاپی

2- دسر میلک شیک هندوانه

زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

زمان آماده سازی دسر میلک شیک هندوانه: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر میلک شیک هندوانه

هندوانه: 2 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

بستنی وانیلی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر پرچرب: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 1 قاشق چای خوری (یا به مقدار دلخواه)

خامه: در صورت دلخواه برای تزیین

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و هندوانه

احتمالا نام میلک شیک هندوانه را در منوی کافه ها زیاد دیده باشید. شما خودتان هم در خانه می توانید به سادگی این دسر خوشمزه را درست کنید و بعد از وعده اصلی یا به عنوان عصرانه برای روزهای گرم تابستان از نوشیدن آن لذت ببرید. این دسر با هندوانه و بستنی بسیار سریع و با مواد ساده درست می گردد.

مرحله اول: دسر را آماده کنید

برای طرز تهیه دسر میلک شیک هندوانه، را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس بستنی، شیر و شکر را به آن اضافه کنید و مواد را با هم بزنید. اگر هندوانه تان شیرین است می توانید شکر را حذف کنید.

برای خرید و می توانید به صورت تلفنی، اینترنتی یا حضوری از مجموعه فروشگاه های همواره تخفیف افق کورش این مواد را در کمترین زمان، تهیه کنید.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

مواد دسر را در مخلوط کن به مدت 2 تا 3 دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را در لیوان بریزید و به دلخواه، روی دسر را با کمی خامه تزیین کنید. میلک شیک هندوانه را به صورت تازه و سرد سرو کنید. در صورت تمایل می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

3- دسر با هندوانه و بستنی

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی دسر هندوانه بستنی با نشاسته: 3 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه بستنی با نشاسته

آب هندوانه: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 2 قاشق غذاخوری

پودر دارچین: 1/4 قاشق چای خوری

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

بستنی: 5 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و هندوانه

برای درست کردن این دسر با بستنی و هندوانه و نشاسته، در اصل از آب هندوانه استفاده می گردد و با بقیه مواد جوشانده می گردد. بعد از غلیظ شدن و برداشتن از روی حرارت، به آن بستنی اضافه می گردد. مایه دسر باید در یخچال به مدت 3 تا 4 ساعت ببندد تا آماده سرو گردد. این دسر خوشمزه را می توانید به روش زیر درست کنید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم بجوشانید

آب هندوانه را بگیرید یا تکه های هندوانه را در مخلوط کن بریزید تا پوره گردد. هندوانه را از صافی رد کنید تا یکدست گردد. سپس آن را در یک قابلمه بریزید و پودر دارچین، شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و 5 تا 10 دقیقه آن را هم بزنید تا کمی غلیظ گردد.

در صورت تمایل و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری بخرید یا به صورت تلفنی یا اینترنتی، سفارش دهید.

مرحله دوم: بستنی را به مواد دسر اضافه کنید

بعد از اینکه مخلوط دسر جوشید، کمی صبر کنید تا از دما بیفتد. سپس بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست، با هم مخلوط شوند. دسر آماده شده را در قالب بریزید و قالب را در یخچال بگذارید.

به مدت 3 ساعت صبر کنید تا دسر بستنی هندوانه خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، آن را از قالب بیرون بیاورید و با پودر پسته یا شکلات چیپسی، تزیین و سرو کنید.

4- بستنی هندوانه

بستنی هندوانه یکی از خوشمزه ترین دسرها با بستنی و هندوانه است که به روش های مختلف می توانید آن را در خانه درست کنید. انواع مختلفی از بستنی های هندوانه مثل بستنی یخی هندوانه، بستنی هندوانه با دستگاه و بدون دستگاه را می توانید در خانه تهیه کنید و به عنوان دسر یا همراه با مواد دیگر در طرز تهیه دیگر دسرها بهره ببرید.

برای درست کردن بستنی هندوانه ای به موادی مثل هندوانه، شیر، شکر، خامه، وانیل و … احتیاج دارید. برای برای مطالعه طریقه درست کردن بستنی هندوانه به روش ها و با مواد مختلف، روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول

با هندوانه چی درست کنم؟

با ترکیب هندوانه و بستنی، یا ژله هندوانه می توانید دسرهای خوشمزه تابستانی را به صورت یخچالی و بدون فر درست کنید. این دسرها با مواد ساده ای درست می شوند و فقط وقتی بعد از آماده شدن در یخچال گذاشته شوند، احتیاج به زمان برای بستن دسر دارند. می توانید هر یک از دسرهای بالا را با خود هندوانه، آب هندوانه یا ژله هندوانه درست کنید.

بستنی با هندوانه بد است؟

بستنی طبع سرد دارد و هندوانه هم سرد است. اگر در خوردن دسر با بستنی و هندوانه زیاده روی کنید، موجب سردی بدن خواهد شد. بهتر است این دسرها را با شیرین کننده ها که طبع گرمی دارند، بخورید یا بعد از دسر مقداری عسل بخورید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 4 مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 4 مدل دسر هندوانه با بستنی کافی شاپی و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید