کیگا، روستایی با درختان بید

به گزارش ساعت شیک، ی: کیگا، یکی از روستاهای منطقه امامزاده داود(ع) است که با فاصله در اطراف رودخانه سولقان و در راستا جاده به موازات رودخانه قرار گرفته است.

کیگا، روستایی با درختان بید

ساعت شیک- الهه صبر این راه آسفالته در نیمه راه 2 قسمت می گردد که یک راه به امامزاده و دیگری به سنگان ختم می گردد.

بعضی از اهالی این روستا، در ماه های زمستان در روستا اقامت نموده و در فصل گرما به امامزاده داود(ع) می فرایند. اهالی روستا بومی بوده و از بدو تولد در این روستا اقامت داشته اند. این روستا بیش از آنکه مهاجرپذیر باشد، مهاجر فرست بوده و از مهم ترین دلایل این مهاجرت، ادامه تحصیل فرزندان در مقطع متوسطه و سختی زندگی در فصل زمستان است. این روستا با 2هزار نفر جمعیت و 612 خانوار، حدود 10 هزارمترمربع مساحت دارد. قدیم ها به کیگا، کی قباد می گفتند.

مردم آن کشاورز و باغبان بوده و محصولات کشاورزی خود را برای فروش با پای پیاده به تهران می بردند. درختان بید روزگاری جزو دارایی کیگایی ها بود و آن را خرواری 700 تومان می فروختند و با آن هزینه زندگی شان تأمین می شد. تهرانی ها از درخت بید برای گرم کردن کرسی استفاده می کردند، از زمانی که وسایل گرمایشی مدرن جای کرسی ها را گرفت، کیگایی ها نیز با فروش درختان بید خداحافظی نموده و به دیدن زیبایی این درخت بسنده کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کیگا، روستایی با درختان بید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیگا، روستایی با درختان بید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید