گوگل از ربات های آزمایشی برای تمیز کردن دفاترش استفاده می نماید

به گزارش ساعت شیک، شرکت X Labs که پیش تر به نام Google X شناخته می شد و اکنون زیر نظر شرکت مادر آلفابت فعالیت می نماید؛ از ربات های آزمایشی ساخت پروژه های خودش برای تمیز کردن دفاتر و تجهیزات خود استفاده می نماید.

گوگل از ربات های آزمایشی برای تمیز کردن دفاترش استفاده می نماید

هانس پیتر بروندمو، مدیر ارشد بخش تحقیقات و توسعه امکانات Chief Robot Officer، روز آدینه طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت در شرکت X ناوگانی متشکل از بیش از 100 نمونه اولیه ربات استفاده می گردد که هریک به طور مستقل، طیف وسیعی از وظایف مفید در دفاتر ما انجام می دهند. این پروژه که Everyday Robots نامیده می گردد؛ در کوشش است تا این ربات های آزمایشی را به کمپوس های Bay Area گوگل توسعه دهد.

بروندمو می گوید: در چندین سال گذشته، من و تیم زیر نظرم کوشش کردیم ببینیم آیا می توان به روبات ها آموزش داد تا وظایف مفیدی را در فضاهای آشفته و بدون ساختار زندگی روزمره، انجام دهند. ما دنیایی را تصور می کنیم که ربات ها در کنار ما کار نمایند و مشغول امور روزمره مانند مرتب کردن زباله ها، پاک کردن میزها در کافه ها، مرتب کردن جایگاه های اتاق جلسات و … هستند.

ایده این است که این روبات ها که نحوه دسته بندی و جداسازی زباله ها برای کاهش زباله های غیرضروری را آموزش دیده اند؛ این مهارت خود را بدون احتیاج به بازسازی دوباره یا نوشتن کدهای زیاد و جدیدی؛ برای یادگیری و انجام کارهای دیگر استفاده نمایند.

این روبات ها دارای ترکیبی از دوربین ها و حسگرهای مختلف هستند تا بتوانند محیط واقعی پیرامون خود را به خوبی اسکن نموده و از تعدادی تکنیک های یادگیری ماشینی برای مهارت بیشتر در کارهای روزمره بهره ببرند. این روبات ها دارای یک پایه چرخ دار بزرگ و ستون های بیرون زده هستند که در بالای سر آن ها، آرایه ای از چند دوربین و یک حسگر چرخشی LIDAR در زیر آن ها نصب شده است تا به طور کامل بتواند دنیای اطراف خود را به تصویر بکشد.

این ربات ها با ترکیبی از تکنیک های یادگیری ماشینی مانند یادگیری تقویتی، یادگیری مشارکتی و یادگیری نمایشی، به طور پیوسته درک بهتری از دنیای اطراف خود به دست آورده و در انجام کارهای روزانه مهارت بیشتری کسب می نمایند.

بروندمو شرح می دهد: همان رباتی که زباله ها را مرتب می نماید؛ اکنون می تواند به یک اسکاج برای پاک کردن میزها مجهز گردد و با همان گیره ای که برای گرفتن فنجان ها استفاده می نماید؛ درب ها را باز کند.

به اعتقاد مدیران شرکت X Labs، هنوز راه زیادی مانده است تا دنیایی را تصور کنیم که در آن ربات ها در حال کار کردن کنار انسان ها هستند؛ هرچند پیشرفت های بزرگ و معناداری در این زمینه اجرا شده است و هر روز ربات های یادگیرنده همه منظوره کامل تری ساخته می گردد.

منبع: یک پزشک

به "گوگل از ربات های آزمایشی برای تمیز کردن دفاترش استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل از ربات های آزمایشی برای تمیز کردن دفاترش استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید