7 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G (و 4 علت برای نخریدن)

به گزارش ساعت شیک، ردمی نوت 13 پرو 5G یکی از برترین گوشی های میانرده بازار به شمار میرود که شیائومی آن را اوایل سال جاری رسما راهی بازار جهانی کرد. البته این سری شامل 4 مدل دیگر هم می شوند اما در این مطلب تمرکزمان روی ردمی نوت 13 پرو 5G و دلایلی برای خریدن و نخریدن آن است. این گوشی کلی امکانات و قابلیت مجذوب کننده دارد ولی رقبای آن هم اصلا کم نیستند. آیا فکر می کنید می تواند از لحاظ ارزش خرید، تمام این رقبا را پشت سر بگذارد؟ برای تعیین شدن این موضوع، در ادامه با ما همراه باشید.

7 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G (و 4 علت برای نخریدن)

مشخصات فنی ردمی نوت 13 پرو 5G

نام گوشیردمی نوت 13 پرو 5G
تاریخ رونمایی و عرضهژانویه 2024 (زمستان 1402)
ابعاد و وزن8 × 74.2 × 161.2 میلی متر - 187 گرم
کیفیت ساختفریم پلاستیکی، پنل پشتی شیشه ای - استاندارد مقاومتی IP54 با مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و خاک
مشخصات پنل6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی و بیشینه روشنایی 1800 نیت - وضوح 1220 × 2712 و تراکم پیکسلی 446 پیکسل بر هر اینچ - نسبت نمایشگر به بدنه 89.8٪ - دارای پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس
سیستم عامل و مدت زمان پشتیبانیاندروید 13 / MIUI 14 - پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و امنیتی 4 ساله
پردازنده و گرافیکاسنپدراگون 7 اس نسل 2 با 8 هسته - 4 هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز / پردازشگر گرافیکی آدرنو 710
رم و حافظه داخلی128/8، 256/8، 256/12، 512/12، 512/16 گیگابایت - حافظه از نوع UFS 2.2
دوربینسه دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی - دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
فیلم برداری4K@30 برای دوربین اصلی و 1080p@30/60 برای سلفی
باتری و شارژر5100 میلی آمپر ساعت به همراه شارژر 67 واتی
رنگ بندیمشکی، بنفش، اقیانوسی، سفید

7 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G

1. طراحی زیبا و رنگ های چشم نواز

یکی از اصلی ترین دلایلی که هنگام خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G می تواند نظر مثبت شما را به خود جلب کند، طراحی و رنگ بندی این گوشی است. ردمی در ساخت این محصول دقت و ظرافت بسیار زیادی را به خرج داده و نتیجه هم محصولی شده که فوق العاده زیبا و چشم نواز که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید.

پنل پشتی این گوشی همانطور که در جدول مشخصات فنی مشاهده کردید، شیشه ای است اما فریم از پلاستیک ساخته شده؛ با این حال شما وقتی این محصول را در دست می گیرید، اصلا حس یک گوشی بی کیفیت را به شما القا نمی نماید و برعکس، اتفاقا خیلی هم خوش دست و زیباست.

این گوشی علی رغم اینکه نمایشگر بزرگی دارد، فقط 161 میلی متر طول دارد و وزن آن هم به 187 گرم می رسد. بدین ترتیب، نه سنگین است و نه خیلی بزرگ. از آن طرف حواشی اطراف صفحه آنقدر کم شده که پنل، تقریبا 90٪ بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است.

این گوشی از لحاظ رنگ بندی هم فوق العاده زیباست؛ البته در یک رنگ بنفش چون ماژول دوربین آن از چند رنگ مختلف تشکیل شده است. در دو رنگ آبی و مشکی، طراحی گوشی ساده ولی در عین حال زیباست.

2. نمایشگر باکیفیت

نمایشگر یکی از مهم ترین فاکتورهای هر کاربر هنگام خرید یک گوشی است که ردمی خوشبختانه از این حیث در ردمی نوت 13 پرو 5G سنگ تمام گذاشته و آن را به یک پنل 6.67 اینچی نسبتا بزرگ با وضوح 1220P مجهز نموده است. این پنل از تراکم پیکسلی 446 پیکسل بر هر اینچ برخوردار است و از رفرش ریت 120 هرتزی هم بهره می برد تا بدین ترتیب گشت و گذار در گوشی بسیار نرم و دلنشین باشد.

پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن و بیشینه روشنایی 1331 نیت در حالت اتوماتیک سبب شده تا با یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین گوشی های میانرده بازار از لحاظ نمایشگر طرف باشیم که لذت تماشای محتوا، انجام بازی و… را دوچندان می نماید.

از همه مهم تر، این پنل از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس هم بهره می برد که یک محافظ فوق العاده قدرتمند به شمار میرود و می تواند در برابر خط و خش و ضربه به خوبی از گوشی شما مراقبت کند. به صورت کلی این پنل باکیفیت نه تنها تجربه بصری شما را بهبود می بخشد بلکه از لحاظ زیبایی هم نمای فوق العاده ای به گوشی بخشیده است.

3. اسپیکر قدرتمند

اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید یا می خواهید گوشی که می خرید از لحاظ قدرت و کیفیت صدا، شرایط خوبی داشته باشد، ردمی نوت 13 پرو 5G شما را ناامید نمی نماید که هیچ، بیشتر شما را به وجد می آورد. این محصول از اسپیکرهای استریو بهره برده و هم از لحاظ بلندی صدا شرایط خوبی دارد و هم از لحاظ کیفیت، بیس، فرکانس های بالا و پایین و میانه و… شما را راضی نگه می دارد.

4. وجود شارژر درون جعبه و سرعت شارژ بالا

گوشی های شیائومی در حال حاضر به صورت پکیج کامل عرضه می شوند و ردمی نوت 13 پرو 5G هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی درون بسته بندی خود نه تنها کابل شارژر بلکه آداپتور بسیار سریع 67 واتی هم دارد. بعلاوه شیائومی یک قاب محافظ هم در کنار این موارد قرار داده تا کاربر مجبور نباشد هزینه اضافی برای این موارد پرداخت کند.

اما از این موارد که بگذریم، می رسیم به خود شارژر. این شارژر 67 واتی است تا بدین ترتیب ردمی نوت 13 پرو 5G از لحاظ سرعت شارژر فقط رقیبی از خود شیائومی داشته باشد؛ این یعنی گوشی های میانرده دیگر در این محدوده قیمتی از لحاظ سرعت شارژر اصلا به پای این گوشی نمی رسند.

طبق آنالیز های دقیق، شارژر 67 واتی نماینده ردمی فقط 30 دقیقه زمان احتیاج دارد تا گوشی را از 0 تا 83% شارژ کند. شارژ شدن کامل گوشی هم در مدت زمان 42 دقیقه صورت می گیرد که با توجه به ظرفیت بالای باتری، این مدت زمان فوق العاده محسوب می گردد.

5. عملکرد سخت افزاری مطلوب و بهینه

ردمی نوت 13 پرو 5G از پردازنده نو و خوب اسنپدراگون 7 اس نسل 2 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. پردازنده ای که از 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 و 4 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز بهره می برد و می تواند در انجام کارهای نسبتا سنگین، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. اما به علت فرکانس پایین هسته ها، نباید انتظار داشته باشید این گوشی سنگین ترین بازی های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا کند چون این توانایی را ندارد.

با این حال وجود 8 تا 16 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی سبب شده تا این گوشی در برترین مدل خود عملکرد فوق العاده ای در اجرای بازی های نیمه سنگین تا سنگین از خود به نمایش بگذارد. البته که مدل مقرون به صرفه قیمت آن هم به لطف 8 گیگابایت رم عملکرد سریع و روانی دارد.

از لحاظ قدرت گرافیکی هم شرایط بسیار عالی است. امتیازی که ردمی نوت 13 پرو 5G در این بخش کسب نموده حتی از گلکسی A54 هم بیشتر است تا بدین ترتیب خریداران این گوشی کاملا امیدوار به عملکرد گرافیکی آن باشند. از لحاظ پایداری عملکرد هم عملکرد بسیار خوبی را از این گوشی شاهد هستیم. افت فقط 30٪ از توان کلی پردازنده در طول 1 ساعت تست و افت 0.5 درصدی پردازشگر گرافیکی در یک تست سنگین 20 دقیقه ای.

6. پشتیبانی نرم افزاری سه ساله

شیائومی مدتی است که متعهد شده گوشی های میانرده خود را به مدت 3 سال از لحاظ نرم افزاری آپدیت کند. خوشبختانه ردمی نوت 13 پرو 5G هم از این امکان برخوردار است تا خریدن آن را به بسیاری از افرادی که به آپدیت نرم افزاری اهمیت می دهند پیشنهاد کنیم.

این گوشی بعلاوه به زودی آپدیت HyperOS را دریافت می نماید و ای بسا تا به امروز دریافت هم نموده باشد. این آپدیت نو در واقع زبان طراحی متفاوت شیائومی برای رابط کاربری اش است که کلی امکانات هم به آن اضافه شده تا بدین ترتیب ردمی نوت 13 پرو 5G چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری، یک گوشی همه چیز تمام باشد.

7. عملکرد عالی دوربین اصلی

در بحث دلایل خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G می رسیم به دوربین آن. آن هم فقط دوربین اصلی که سنسوری به بزرگی 200 مگاپیکسل داشته و قادر است تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیتی را به ثبت و ضبط برساند.

این سنسور 1/1.4 اینچی در کنار گگرددگی دیافراگم f/1.7 قادر است حتی در محیط هایی با نور کم هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. فرایند فیلم برداری هم به لطف لرزشگیر اپتیکال کنترل می گردد تا لرزش های ناخواسته روی کیفیت تصاویر و ویدیوهای شما تأثیر منفی نگذارند.

این دوربین تنها سنسور ردمی نوت 13 پرو 5G محسوب می گردد که امکان فیلم برداری 4K را داراست. این سنسور در نور روز حیرت انگیز ظاهر می گردد و تصاویر فوق العاده ای را هم به ثبت می رساند.

در نور شب هم عملکرد این دوربین بسیار خوب است و می تواند تصاویر قابل اشتراک گذاری را به ثبت برساند. البته که در بسیاری از مواقع تصاویر ثبت شده به وسیله این گوشی در شب فراتر از صرفا اشتراک گذاری می رود می توانید از دیدنش لذت ببرید.

3 علت برای نخریدن ردمی نوت 13 پرو 5G

1. طول عمر باتری می توانست بهتر باشد

اگرچه ردمی نوت 13 پرو 5G از یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما با این حال دوام آن می توانست بهتر از چیزی باشد که از آن شاهد هستیم. این محصول در بیشتر تست ها توانسته امتیاز بسیار خوبی را به دست بیاورد. اما در مجموع، بهتر بود نگهداری شارژ آن بهتر باشد.

این گویش بلافاصله پس از خرید می تواند در انجام بازی حدودا 6 ساعت، در وب گردی حدودا 9 ساعت و در پخش ویدیو هم کمی کمتر از 12 ساعت شارژدهی داشته باشد که اعداد فوق العاده ای محسوب نمی شوند. با این حال شما می توانید به راحتی تا 1 روز روی توانایی های باتری 5100 میلی آمپر ساعتی این گوشی حساب باز کنید.

2. عملکرد ضعیف دوربین سلفی و فوق عریض

هر چقدر دوربین اصلی در نور روز و شب عملکرد خوبی دارد، روی دوربین های سلفی و فوق عریض نباید حساب ویژه ای باز کنید. نخست اینکه این دو دوربین جز وضوح 1080P از وضوح دیگری پشتیبانی نمی نمایند و کیفیت ویدیوهایی که ثبت می نمایند حتی هم سطح خود نمایشگر نیست.

بعلاوه در نور روز و شب هم شما نمی توانید تصاویر بسیار جالب و مجذوب نماینده را ثبت کنید. به صورت کلی عملکرد این دو دوربین هم خوب است اما در مقایسه با چیزی که از دوربین اصلی شاهد هستیم، باید بگوییم انتظارات مان به مراتب بالاتر از چیزی بود که فکرش را می کردیم.

اگرچه تصاویری که این دو دوربین ثبت و ضبط می نمایند قطعا قابل اشتراک گذاری هستند اما هرچه شرایط نوری نامساعدتر می گردد، عملکرد این دو دوربین هم تحت الشعاع قرار می گیرد.

3. قیمت بالاتر از حد تصور

در نهایت اما می رسیم به قیمت بالای ردمی نوت 13 پرو 5G که سب شده خریدن آن از عهده هر کسی بر نیاید. این گوشی در محدوده ای قیمت گذاری شده که خود شیائومی هم نمایندگان زیادی در آن محدوده دارد و عملکردشان از لحاظ مختلف بهتر از ردمی نوت 13 پرو 5G است.

برای مثال گلکسی A54 در این محدوده قیمتی یک انتخاب بسیار مجذوب نماینده محسوب می گردد که هم قیمت بسیار مناسبی دارد و هم در نگهداری شارژ، عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد. نمی دانیم علت این قیمت زیاد به وسیله شیائومی چیست اما این شرکت به واسطه قیمت پایین محصولاتش توانسته تا این میزان محبوبیت کسب کند.

4. استاندارد ضد آب IP54

استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP54 برای یک گوشی که در این محدوده قیمتی واقع شده است اصلا قابل دفاع نیست. اگرچه بهره مندی از چنین استانداردی از نداشتنش بسیار بهتر است اما با این حال شما همچنان نمی توانید ردمی نوت 13 پرو 5G خود را در شرایطی بهره ببرید که ممکن است درون آب بیفتد.

این گوشی فقط می تواند در برابر نفوذ قطرات باران از خود محافظت کند که برای یک میانرده با این قیمت، حداقل چیزی است که انتظارش را داشتیم. انتظارمان از شیائومی این بود که حداقل استاندارد IP67 را درون این گوشی قرار می داد که متأسفانه خبری از آن نیست.

دلایل نخریدن و خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G؛ سخن پایانی

در این مطلب دلایل خریدن یا نخریدن ردمی نوت 13 پرو 5G را مورد آنالیز قرار داده ایم. این گوشی یکی از برترین میان رده های بازار محسوب می گردد که امکانات و قابلیت های بسیار زیادی دارد. اما مثل هر گوشی دیگری، نقاط ضعف خاص خود را هم دارد که باعث می گردد هنگام خرید، کمی دلسرد شوید.

با این حال این نقاط ضعف آنقدر زیاد و جدی نیستند که بخواهیم بگوییم ارزش خرید این گوشی را پایین آورده اند. البته که برای بعضی از کاربران ممکن است خیلی جدی باشند. مثلا بحث قیمت. اگر کسی بین این گوشی و گلکسی A54 در پی یک کیس مناسب باشد و نخواهد بیشتر از مثلا 13 میلیون تومان هزینه کند، این گلکسی A54 است که مدل هایی با این قیمت دارد.

به صورت کلی، نمایشگر باکیفیت، طراحی زیبا و مجذوب نماینده، محتویات درون بسته بندی، دوربین اصلی بسیار باکیفیت، شارژر بسیار سریع، رنگ بندی متنوع و زیبا، سخت افزار قدرتمند و بهینه و آپدیت نرم افزاری طولانی مدت، از جمله دلایلی هستند که ارزش خرید این گوشی را افزایش داده اند. از طرفی قیمت غیرمنطقی، عملکرد ضعیف دوربین سلفی و فوق عریض، استاندارد ضد آب IP54 و باتری که می توانست بهتر باشد، از جمله دلایلی هستند که شاید هنگام خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G دلسردتان نمایند.

منبع: ساعت شیک مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G (و 4 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای خریدن ردمی نوت 13 پرو 5G (و 4 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید